لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۶

شرکت هواپیمایی قطر پروازهای خود را به ایران «گسترش می‌دهد»


شرکت هواپیمایی قطر قرار است هفته‌ای ۲۰ پرواز از دوحه به چهار شهر ایران انجام دهد.
شرکت هواپیمایی قطر قرار است هفته‌ای ۲۰ پرواز از دوحه به چهار شهر ایران انجام دهد.

شرکت هواپیمایی قطر می‌گوید که قصد دارد تا در سال آینده میلادی پروازهای تجاری خود به ایران را گسترش دهد.

این شرکت در گزارشی که روز دوشنبه پنجم آذرماه در سایت رسمی خود منتشر کرده است، می‌گوید که از چهارم فوریه (۱۵ بهمن ماه) خط هوایی مستقیم دوحه- اصفهان را افتتاح خواهد کرد.

هواپیماهای این شرکت هفته‌ای دو بار در مسیر دوحه – اصفهان پرواز خواهند داشت.

این گزارش همچنین می‌افزاید که از اوایل ژانویه سال جاری شمار پروازها به فرودگاه‌های تهران و شیراز را افزایش خواهد داد.

«قطر ایرلاینز» هم اکنون هر هفته در روزهای دوشنبه و جمعه دو پرواز مستقیم به فرودگاه‌های تهران، شیراز و مشهد انجام می‌دهد.

این شرکت اعلام کرده است که پروازهای مستقیم به مقصد شیراز در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه انجام خواهد شد و هفته‌ای دو پرواز بیشتر به سمت فرودگاه تهران افزوده می‌شود. در کل هفته‌ای ۲۰ پرواز از دوحه به چهار شهر ایران انجام خواهد شد.

این گزارش در ادامه به سخنان اکبر الباکر، مدیرعامل شرکت هواپیمایی قطر، اشاره کرده که می‌گوید با توجه به بافت معماری قدیمی و بازارهای سنتی فوق‌العاده اصفهان، این شهر نیز به لیست مقاصد پرواز شرکت قطری اضافه شد.

شرکت هواپیمایی قطر پروازهای خود به تهران را از سال ۲۰۰۴ آغاز کرد.

برنامه قطر برای افزایش پروازها به ایران در حالی است که طی ماه‌های گذشته برخی از شرکتهای هواپیمایی از جمله «ایر فرانس» فرانسه، «آستانا» قزاقستان، «کی ال ام» هلند و «بریتیش ایرویز» بریتانیا پروازهای‌شان به ایران را متوقف کردند.

آمریکا به شرکت‌های خارجی هشدار داده است که روابط تجاری‌شان را با ایران متوقف کنند، و گرنه با تحریم واشینگتن مواجه خواهند شد. البته تحریم‌های ایالات متحده شامل شرکت‌هایی که به ایران پرواز انجام می‌دهند نمی‌شود و همه شرکت‌های یاد شده علت توقف پرواز به ایران را «کمبود مسافر و عدم صرفه مالی» عنوان کرده‌اند.

از سوی دیگر، شرکت‌های هواپیمایی بزرگی چون «لوفت‌هانزا» آلمان و «آلیتالیا» ایتالیا همچنان پرواز به ایران را ادامه می‌دهند.

آقای الباکر مهرماه امسال گفته بود که خدمات شرکت هواپیمایی قطر به ایران علی‌رغم فشار اقتصادی و سیاسی که واشینگتن به تهران وارد می‌آورد، ادامه خواهد یافت.

وی اظهار داشت: «صنعت هواپیمایی تحریم نیست و هواپیمایی قطر همچنان در شهرهای ایران به کار خود ادامه خواهد داد».

در این میان، روابط قطر با ایران نیز از سوی عربستان سعودی و متحدان آن رصد می‌شود. عربستان، امارات متحده عربی، بحرین و مصر تابستان گذشته تحریم‌هایی را علیه قطر به اجرا گذاشته‌اند که بخشی از آن به خاطر روابط دوحه با تهران بوده است.

این کشورها دوحه را متهم می‌کنند که از گروه‌های افراطی اسلام‌گرا نیز حمایت می‌کند، اما قطر این اتهامات را رد کرده و گفته که عربستان در پی تغییر حکومت در قطر است.

منابع: سایت رسمی شرکت هواپیمایی قطر، خبرگزاری فرانسه، رادیو فردا/ د.خ/ ک.ر
XS
SM
MD
LG