لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۲۸

رایس: آمریکا در برابر اقدامات ایران ساکت نمی ماند


خانم رایس می گوید که واشینگتن مصمم است تا «تهاجم منطقه ای» ایران را خنثی کند.
خانم رایس می گوید که واشینگتن مصمم است تا «تهاجم منطقه ای» ایران را خنثی کند.

کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنج شنبه به ایران هشدار داد که ایالات متحده در برابر تلاش های ایران برای ناکام گذاشتن کوشش های جدید در مسیر ثبات بخشیدن به عراق ساکت نخواهد ماند.


خانم رایس که چند ساعت پس از هجوم نیروهای آمریکایی به کنسولگری ایران در شهر اربیل کردستان سخن می گفت، اظهار داشت که واشینگتن مصمم است تا «تهاجم منطقه ای» ایران را خنثی کند.


وی حاضر نشد تا به طور مستقیم درباره حمله نیروهای آمریکایی به کنسولگری ایران سخن بگوید. به گزارش خبرگزاری فرانسه، خانم رایس همچنین حاضر نشد تا درباره به کارگیری اقدام نظامی علیه ایران اظهار نظر کند.


ایالات متحده آمریکا همواره ایران را متهم کرده که از شورشیان و تروریست های فعال در عراق حمایت می کند و قصد دارد تا به سلاح اتمی دست پیدا کند.


روز چهارشنبه نیز، جرج بوش، رییس جمهوری آمریکا، «رژیم های ایران و سوریه» را به حمایت از تروریست ها و ستیزه جویان متهم کرد و گفت که این کشورها به ترویست ها اجازه می دهند از خاکشان برای ورود و خروج از عراق استفاده کنند.


آقای بوش تاکید کرد که جمهوری اسلامی تامین کننده و حامی ستیزه جویان برای حمله به نیروهای آمریکایی است.


او همچنین گفت: نیروهای آمریکایی حمایت های ایران و سوریه از شورشیان و تروریست ها را مختل خواهند کرد و شبکه هایی را که به ستیزه جویان آموزش و سلاح می دهند از بین خواهند برد.


مقام های ایرانی همواره این اتهامات مقام های آمریکایی را تکذیب کرده اند و می گویند که از «ثبات و امنیت در عراق» پشتیبانی می کنند.


XS
SM
MD
LG