لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۳

پيروزی بزرگان تنيس در«اوپن» استراليا


راجر فدرر، تنیس باز سوئیسی
راجر فدرر، تنیس باز سوئیسی

راجر فدرر، تنيس باز شماره يک جهان از سوييس، روز يکشنبه در دور چهارم رقابتهای تنيس « اوپن » استراليا با اقتدار پيروز شد و نشان داد که مدعی بی چون و چرای مقام قهرمانی است .


او در پيکار با نوواک ديوکوويچ ۱۹ ساله، دارنده رتبه چهاردهم اين رقابت ها، تنها در « ست » دوم به زحمت افتاد . ولی در پايان برنده شاخص اين بازی با نتايج ۲-۶ ، ۵-۷ و ۳-۶ بود .


رافائل نادال اسپانيايی، نکولای داويدنکو روسی و حيمز بليک امريکايی نيزجملگی با پيروزی از دور سوم رقابتهای تنيس استراليا گذشتند تا چون فدرر با حريفان دور چهارم نبرد کنند .


نادال، دارای رده بندی دوم پيکارهای « اوپن » استراليا، به سادگی در سه « ست » پياپی بر استانيسلاس واورينکا از سوييس ۲-۶ ، ۲-۶ و ۲-۶ پيروز شد، در حالی که ديويدنکو با داشتن رده سوم رقابت ها، بر فابريس سانتورو از فرانسه ۶-۷ ( ۱-۷ )، ۲-۶ و ۲-۶ غلبه کرد. بليک هم به عنوان تنيس باز رده پنجم مسابقه ها، بر هموطن امريکايی اش، رابی گينپری ۶-۷ ( ۷-۹ )، ۵-۷ و ۲-۶ برتری يافت .


اين بار باران می آمد


در شرايطی که در روز نخست و به دليل گرمای شديد، مسابقه های دور سوم با وقفه رو به رو بود، اين بار باران شديد سد راه بيشتر مسابقات شد .


با اين حال در مسابقه های مهمی که شکل گرفت، می توان به پيروزی های دیويد نعلبنديان، تنيس باز ارمنی تبار آرژانتينی، فرناندو گونزالز شيليايی و اندی موری بريتانيايی اشاره کرد .


نعلبنديان با داشتن رده هشتم، مسابقه ای را برد که دو بر صفر عقب و در يک قدمی شکست بود. او بر سباستين گروسژان از فرانسوی ۷-۵ ، ۶-۴ ، ۶-۷ ( ۴-۷ ) ، ۴-۶ و۱-۶ پيروز شد .


گونزالز، دارنده رده دهم، آخرين اميد استراليا دراين مسابقه ها را از جام بيرون راند . او، ليتون هويت صاحب نام را ۲-۶ ، ۲-۶ ، ۵-۷ و ۴-۶ شکست داد . موری ( دارنده رده پانزدهم ) در پيروزی بر خوآن ايگناسيو چلا از آرژانتين درد سر کمی داشت و ۳-۶ ، ۲-۶ و ۴-۶ به پيروزی رسيد .


موری در دور بعدی با نادال رو به رو می شود و گونزالز با بليک . ديويدنکو و نعلبنديان منتظر مسابقه های ديگر رقيبان در روز يکشنبه بودند . ديويدنکو با توماس برديچ از جمهوری چک بازی می کند . او بر دميتری تورسونوف روسی ۲-۶ ، ۱-۶ و ۱-۶ به راحتی پيروز شد. نعلبنديان با برنده تومی هاس با تجربه و فلوريان ماير جوان ( هردو آلمانی) بازی داشت، که تومی هاس ۶-۷ (۳-۷ )، ۳-۶ و ۳-۶ برنده و حريف نعلبنديان شد .


XS
SM
MD
LG