لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۹

دونالد ترامپ: گوگل مملو از خبرهای بد در مورد من است


رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید که «گوگل و دیگران صداهای محافظه‌کاران را سرکوب کرده و اخبار و اطلاعات خوب را پنهان می‌کنند».
رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید که «گوگل و دیگران صداهای محافظه‌کاران را سرکوب کرده و اخبار و اطلاعات خوب را پنهان می‌کنند».

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز سه‌شنبه ششم شهریور سایت اینترنتی گوگل را هدف گرفت و ادعا کرد نتایج جستجوی اخبار در این سایت علیه اوست.

یک مقام کاخ سفید نیز پس از سخنان آقای ترامپ گفت دولت ممکن است تنظیم مقررات برای نحوه فعالیت گوگل را بررسی کند.

آقای ترامپ اوایل صبح سه‌شنبه در توئیتی شکایت کرد که نتیجه جستجو برای «خبرهای مربوط به ترامپ» گزارش‌های منفی در مورد اوست و افزود که این وضعیت شاید غیرقانونی باشد.

وی هفته پیش نیز بار دیگر بدون ارائه شواهد، ادعای همیشگی خود را تکرار کرد که شبکه‌های اجتماعی بزرگ در آمریکا اخبار محافظه‌کاران را سانسور می‌کنند.

رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد گوگل نوشت: «آنها اخبار مربوط به من و دیگران را دستکاری می‌کنند و در نتیجه تمام اخبار و گزارش‌های مربوط به من بد است. سی‌ان‌ان جعلی در صدر است. جمهوریخواهان/ محافظه‌کاران و رسانه‌های منصف خفه شده‌اند. غیرقانونی؟»

به گفته او، «منبع ۹۶ درصد از نتایج جستجو برای اخبار مربوط به ترامپ از رسانه‌های سراسری و چپگراست» و آنها را « بسیار خطرناک» توصیف کرد.

گوگل ادعای آقای ترامپ را به شدت تکذیب کرده است.

یک سخنگوی گوگل گفت:«از جستجو برای اهداف سیاسی استفاده نمی‌شود و نتایج جستجو در وبسایت ما به نفع هیچ ایدئولوژی سیاسی نیست».

این سایت افزوده است: «هر سال با صدها مورد بهبود در روش کار وبسایت تلاش می‌کنیم دسترسی کاربران به بهترین نتایج جستو را تضمین کنیم. همواره برای بهبود جستجو در گوگل فعالیت می‌کنیم و هیچ‌گاه نتایج جستجوها را با هدف دستکاری در تمایلات سیاسی طبقه‌بندی نمی‌کنیم».

به نظر می‌رسد که مبنای ادعای آقای ترامپ گزارش یکی از سایت‌های خبری طرفدار او به نام «پی‌جی مدیا» است. در گزارش این رسانه به تحلیل‌های یک مجری اخبار محافظه‌کار به نام شاریل اتکینسون تکیه شده که در دسته‌بندی رسانه‌های آمریکایی، روزنامه «نیویورک تایمز» و تلویزیون‌های «سی‌بی‌اس» و «سی‌ان‌ان» را «چپگرا» تلقی می‌کند.

دونالد ترامپ در بخش دیگری از پیام خود در شبکه توئیتر نوشت: «گوگل و دیگران صداهای محافظه‌کاران را سرکوب کرده و اخبار و اطلاعات خوب را پنهان می‌کنند. آنها آنچه را که ما می‌توانیم و نمی‌توانیم ببینیم کنترل می‌کنند. این وضعیت بسیار جدی است و با آن برخورد خواهد شد».

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه/ ش.ر/ ک.ر
XS
SM
MD
LG