لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۶

دونالد ترامپ درباره درز اطلاعات به رییس سابق اف‌بی‌آی هشدار داد


رییس‌جمهوری آمریکا (راست) روز سه‌شنبه هفته گذشته جیمز کومی را از اف‌بی‌آی خود اخراج کرد.
رییس‌جمهوری آمریکا (راست) روز سه‌شنبه هفته گذشته جیمز کومی را از اف‌بی‌آی خود اخراج کرد.

رییس‌‎جمهوری آمریکا روز جمعه ۲۲ اردیبهشت به جیمز کومی، رییس سابق اف‌بی‌آی، پلیس فدرال، هشدار داد که «بهتر است امیدوار باشیم» هیچ «نواری» از مکالمه‌های میان آنها ضبط نشده باشد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ در توئیتی نوشت: «جیمز کومی بهتر است امیدوار باشیم که هیچ نواری از مکالمه‌های میان ما وجود نداشته باشد که بخواهید به رسانه‌ها درز بدهید!»

رییس‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه هفته گذشته آقای کومی را از سمت خود اخراج کرد و گفت که «او کار خودش را درست انجام نداده است».

آقای ترامپ در نامه اخراج رییس اف‌بی‌آی از وی تشکر کرده که «سه بار» به رییس‌جمهوری گفته است که از شخص او درباره ارتباطات احتمالی میان کمپین انتخاباتی‌اش و روسیه در سال ۲۰۱۶ تحقیق نمی‌شود.

وی روز پنجشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی گفت کومی یک بار در مهمانی شام و دو بار به صورت تلفنی به او اطمینان داده که در‌باره‌اش تحقیق نمی‌شود.

جیمز کومی از زمان اخراج تاکنون واکنشی به اظهارات دونالد ترامپ نشان نداده است.

رییس‌جمهوری آمریکا اوایل روز جمعه بار دیگر توئیت کرد که گزارش‌ها درباره ارتباط کمپین او با روسیه «ساختگی» است.

وی نوشت: «بار دیگر، این قصه زدوبند بین روس‌ها و کمپین ترامپ از سوی دمکرات‌ها به عنوان بهانه‌ای برای باخت در انتخابات ساخته شده است».

ترامپ افزود: «رسانه‌های جعلی امروز کار اضافی انجام می‌دهند!»

رییس‌جمهوری آمریکا روز جمعه از موضع دولتش در رابطه با اخراج جیمز کومی دفاع کرد.

وی در توئیتی نوشت: «به عنوان یک رییس‌جمهور بسیار فعال با اتفاقات زیادی که در حال رخ دادن است، برای افراد من غیرممکن است که با دقت کامل مقابل تریبون قرار گیرند!»

آقای ترامپ افزود: «شاید بهترین کار این باشد که تمام مصاحبه‌های مطبوعاتی [سخنگوی کاخ سفید] لغو شوند و به خاطر دقت، پاسخ‌های مکتوب نوشته شود؟؟؟»

مشاوران رییس‌جمهوری گفته‌اند که دونالد ترامپ رییس اف‌بی‌آی را پیرو توصیه راد روزنشتاین، معاون دادستان کل، از کار برکنار کرده است، این در حالی است که خود ترامپ گفته که از قبل چنین تصمیمی داشته است.

XS
SM
MD
LG