لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۳۶

ترامپ برای کنار هم ماندن اعضای خانواده‌های مهاجر یک فرمان اجرایی امضاء کرد


دونالد ترامپ اوایل وقت چهارشنبه در پیامی در شبکه توئیتر نوشت: «مشغول کار در مورد چیزی هستم».
دونالد ترامپ اوایل وقت چهارشنبه در پیامی در شبکه توئیتر نوشت: «مشغول کار در مورد چیزی هستم».

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه ۳۰ خرداد یک فرمان اجرایی برای حل مشکل خانواده‌های مهاجر که در مرزهای جنوبی کشور از هم جدا می‌شوند را امضاء کرد.

سیاست جدید مهاجرتی آمریکا که کودکان خانواده‌های مهاجر را از والدین‌شان جدا می‌کند خشم بسیاری را در ایالات متحده و خارج از این کشور برانگیخته است.

آقای ترامپ پیشتر دمکرات‌ها را مسبب جدایی خانواده‌های مهاجر معرفی کرده بود.

شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز قبلا گزارش داده بود که دولت ترامپ در حال بررسی یک فرمان اجرایی است که به خانواده‌های مهاجران که به صورت غیرقانونی از مرز عبور کرده‌اند اجازه می‌دهد تا طولانی‌تر از زمانی که اجازه دارند پیش هم بمانند.

انتشار صحنه‌های دلخراش از صدای گریه کودکانی که از والدین آنها جدا می‌شوند مخالفت شدیدی را با سیاست دونالد ترامپ در برخورد با مهاجران برانگیخته است.

گروه‌های مختلف مردم آمریکا، از کشیشان گرفته تا مدیران ارشد تجاری، به این اقدامات واکنش نشان داده‌اند.

آقای ترامپ پیش از امضای این فرمان اجرایی به خبرنگاران در کاخ سفید گفته بود که امیدوار است اقدام وی با لایحه‌ای که قرار است در کنگره پیرامون آن رای‌گیری شود سازگاری داشته باشد.

پل رایان، رییس مجلس نمایندگان آمریکا، روز چهارشنبه گفت این مجلس روز پنجشنبه در مورد لایحه‌ای برای پایان دادن به سیاست جدا کردن کودکان خانواده‌های مهاجر که به طور غیرقانونی از مکزیک وارد آمریکا می‌شوند رای‌گیری خواهد کرد.

وی افزود: «ما با جدا کردن کودکان از والدین آنها مخالفیم. ما می‌توانیم بدون جدا کردن اعضای خانواده‌ها سیاست‌های مهاجرتی آمریکا را تقویت کنیم. دولت می‌گوید خواهان اقدام سریع کنگره است و ما داریم اقدام می‌کنیم».

آقای رایان گفت لایحه پیشنهادی در عین حال «به شکل بسیار برازنده‌ای» مشکل نسل جوان مهاجرانی که بدون اجازه به آمریکا آمده و سالهاست ساکن این کشور هستند را حل خواهد کرد.

تاکنون هیچ اطلاعاتی در مورد جزئیات این لایحه انتشار نیافته است.

کودکان جدا شده از خانواده‌های مهاجران غیرقانونی که از مرز مکزیک وارد خاک آمریکا می‌شوند ذیل سیاست «تساهل صفر» در این چادرها نگهداری می‌شوند.
کودکان جدا شده از خانواده‌های مهاجران غیرقانونی که از مرز مکزیک وارد خاک آمریکا می‌شوند ذیل سیاست «تساهل صفر» در این چادرها نگهداری می‌شوند.

دونالد ترامپ روز سه‌شنبه در جلسه‌ای با گروهی از اعضای جمهوریخواه کنگره وعده داد از هر قانونی که تصویب شود حمایت خواهد کرد.

پل رایان افزود طبق این لایحه‌، والدینی که بدون اجازه وارد خاک آمریکا شده‌اند از فرزندان‌شان جدا نخواهند شد و به جای آن تمام اعضای خانواده در مدتی که روند قانونی علیه آنها به اجرا گذاشته می‌شود، تحت بازداشت اداره امنیت ملی خواهند بود.

او افزود: «بودجه اضافی به اداره امنیت ملی اختصاص داده خواهد شد تا برای نگهداری از خانواده‌ها در این دوره امکانات لازم را داشته باشد».

«خلاصه کلام این است که ما با هدف حفظ اعضای خانواده در کنار یکدیگر و در عین حال اجرای قوانین مهاجرت اقدام خواهیم کرد».

پیشتر، خبرگزاری رویترز از قول دو منبع مطلع در اداره امنیت ملی آمریکا گزارش داده بود که کریستین نیلسن وزیر امنیت ملی در حال تنظیم طرحی برای امضای آن توسط دونالد ترامپ است که طبق آن از این پس تمامی اعضای خانواده‌های مهاجری که غیرقانونی وارد آمریکا می‌شوند در مراکز بازداشت مخصوص نگهداری شوند.

دونالد ترامپ اوایل وقت چهارشنبه در پیامی در شبکه توئیتر نوشت: «مشغول کار در مورد چیزی هستم».

او افزود: «این تقصیر دمکرات‌هاست. آنها برای تصویب قوانین مهاجرتی خوب به ما رای نمی‌دهند. آنها خواهان مرزهای باز هستند که موجب گسترش جرایم هولناک خواهد شد. جمهوریخواهان امنیت می‌خواهند. ولی مشغول کار در مورد چیزی هستم».

یک نظرسنجی انجام شده توسط خبرگزاری رویترز- ایپسوس که روز سه‌شنبه منتشر شد نشان می‌دهد که از هر سه آمریکایی بزرگسال تنها یک نفر از سیاست مهاجرتی دولت دونالد ترامپ حمایت می‌کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز و فرانسه/ ش.ر/ ک.ر
XS
SM
MD
LG