لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۲

کشف انبار بزرگ اسلحه شورشیان در عراق


منابع نظامی آمریکا می گویند رد این محموله احتمالا به ایران می رسد.
منابع نظامی آمریکا می گویند رد این محموله احتمالا به ایران می رسد.

منابع نظامی آمریکا در عراق اعلام کردند که یک محموله بزرگ اسلحه راکه شامل قطعات بمب های زمینی پیشرفته است کشف و ضبط کرده اند.


هرچند مشاور امنیتی دولت عراق می گوید ایران هرگونه کمک به شبه نظامیان شیعه را قطع کرده است ، اما این منابع می گویند رد این محموله احتمالا به ایران می رسد.


به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، قرار است جزئیات مربوط به کشف و ضبط این محموله ، که گفته می شود توسط یک خبرچین لو رفته است ، امروز در یک کنفرانس خبری در بغداد اعلام شود.


ظاهرا منابع نظامی گفته اند این بزرگترین محموله اسلحه بوده که شامل بیش از دوازده خمپاره ، پانزده موشک کوچک ، و قطعات بمب های موسوم به ای اف پی است که مواد منفجره داخل آن به صورت فلز گداخته می تواند حتی به داخل خودرو های زرهی هم نفوذ کند.


منابع نظامی آمریکا گفته اند که نیروهای ایران بمب های ای اف پی را برای استفاده علیه سربازان آمریکائی در اختیار شبه نظامیان شیعه قرار می دهند .


این گزارش می افزاید: منطقه ای که این محموله در آن ضبط شده ، یعنی بعقوبه در شصت کیلومتری شمال شرقی بغداد ، عمدتا سنی نشین است اما گروههای شیعه مذهب هم در این ناحیه اسکان دارند.


در اوایل ماه جاری ، مقامات آمریکا قطعاتی از بمب های ای اف پی را برای رسانه ها به نمایش گذاشتند. به گفته این مقامات ، رد این بمب ها مستقیما به ایران میرسد .


در این میان، اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، یکشنبه شب، در تایید سخنان مشاور امور امنیتی دولت عراق گفت: رییس جمهوری عراق به آمریکا گفته است که دلیلی برای دخالت ایران در امور عراق وجود ندارد زیرا روسای عراق دوستان ایران هستند.


آقای رفسنجانی از قول جلال طالبانی گفت: ایران در زمان دربدری دو گروه کردهای عراقو حزب الدعوه و مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق به آنها پناه داد.


آقای رفسنجانی افزود: اکثریت مجلس عراق همان کسانی هستند که ایران می خواهد و از این مجلس دولتی بیرون آمده که دوست ایران است .


XS
SM
MD
LG