لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۱۳

یکی از نزدیکان زینب طاهری، وکیل محمد ثلاث، از بازداشت او خبر داد


خانم طاهری پس از اعدام محمد ثلاث در توئیترش نوشته بود که قصد دارد «اسناد بی‌گناهی» موکلش را منتشر کند.
خانم طاهری پس از اعدام محمد ثلاث در توئیترش نوشته بود که قصد دارد «اسناد بی‌گناهی» موکلش را منتشر کند.

یکی از نزدیکان زینب طاهری، وکیل محمد ثلاث، روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد خبر داد که این وکیل دادگستری بازداشت شده است و کانال تلگرامی خانم طاهری نیز نوشته که وی تهدید به اعتصاب غذا کرده است.

این فرد نزدیک به خانم طاهری که نخواست نامش فاش شود، در گفت‌وگو با رادیو فردا ضمن تایید خبر بازداشت این وکیل دادگستری گفت که خانم طاهری روز سه‌شنبه پس از احضار به شعبه ۲ دادسرای فرهنگ و رسانه بازداشت شده است.

در همین حال کانال تلگرامی خانم طاهری اعلام کرد که وی «به ماموران گفته که در برابر این بی‌عدالتی ساکت نخواهد ماند و اعتصاب غذا خواهد کرد». اشاره وی به «بی‌عدالتی» ظاهرا به اعتراض او به اعدام محمد ثلاث، درویش گنابادی، بر می‌گردد.

خانم طاهری پس از اعدام محمد ثلاث در توئیترش نوشته بود که قصد دارد «اسناد بی‌گناهی» موکلش را منتشر کند.

وی اعلام کرده بود که بازسازی صحنه حمله اتوبوس به سه مامور نیروی انتظامی «بدون حضور محمد ثلاث» انجام شده و از اتوبوس نیز انگشت‌نگاری نشده است.

با این حال غلامحسین اسماعیلی، رئیس دادگستری استان تهران، روز سه‌شنبه مدعی شد که آقای ثلاث «در فرآیند بازسازی» این حادثه حضور داشته و «اقرار و اعتراف کرده» و این سخنان «فیلمبرداری و مستندسازی شده است».

آقای اسماعیلی در عین حال تایید کرد که از اتوبوس انگشت‌نگاری نشد و دلیل این موضوع را کافی بودن «اقرار» آقای ثلاث برای اثبات اتهام او دانسته بود.

دادستانی تهران صبح روز دوشنبه ۲۸ خرداد اعلام کرد که حکم اعدام محمدرضا ثلاث ۵۱ ساله اجرا شده ‌است.

وی متهم شده بود که سه مأمور پلیس را در جریان درگیری‌های خیابان پاسداران با اتوبوس زیر گرفته است.

در جریان محاکمه این درویش گنابادی، خبرگزاری‌های داخلی به نقل از آقای ثلاث گفتند که او «عمدی بودن قتل ماموران انتظامی را رد کرده است».

زینب طاهری، وکیل او و فرزندانش، گفته‌ بودند که آقای ثلاث «سه ساعت پیش از حادثه بازداشت شده و راننده اتوبوس نبوده است».

خانم طاهری در روزهای گذشته در مصاحبه با برخی از خبرگزاری‌های داخلی اعلام کرده بود که «هچ فعالیتی در شبکه‌های مجازی» ندارد.

با این حال در سایت این وکیل دادگستری، آدرس یک کانال تلگرامی درج شده که خبر بازداشت وی را اعلام کرده است.

پیش از این مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، با «بی رحمانه» و «ناعادلانه» خواندن حکم اعدام محمد ثلاث، از متحدان واشینگتن در سراسر جهان خواست که این اقدام حکومت ایران را محکوم کنند.

روز سه‌شنبه نیز اتحادیه اروپا با محکومیت این اعدام گفت که دادگاه وی «سوالاتی جدی» را درباره احترام جمهوری اسلامی «به حقوق اساسی و روند دادرسی ایجاد کرده است».

XS
SM
MD
LG