لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۳

«اعتصاب غذای» ابوالفضل قديانی در اعتراض به رفتار ماموران زندان


ابوالفضل قديانی، عضو ارشد سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی که چند روز پیش و با «ضرب و شتم ماموران زندان اوين و با پای برهنه با غل و زنجير» به بيمارستان پارس تهران منتقل شده بود در اعتراض به اين رفتار غيرانسانی دست به اعتصاب غذا زد.


به گزارش وبسایت کلمه که روز سه شنبه منتشر شده است، «دستور ضرب و شتم توسط علی اشرف رشيدی، رئيس سابق زندان ديزل آباد کرمانشاه و رئيس جديد زندان اوين صادر و توسط سروان رفيعی فرمانده يگان انتظامات زندان اوين و پاسيار محمد عطاری و با همراهی ۱۴ پاسيار مامور انتقال، به اجرا درآمد و پس از آن، اين زندانی سياسی که از رفتن با غل و زنجير به بيمارستان امتناع کرده بود، با پای برهنه و لباس‌های آشفته به بيمارستان منتقل شد.»

این گزارش می‌گوید ابوالفضل قديانی «به هنگام ضرب و شتم، در طول مسير و در بيمارستان پارس تهران با صدای بلند و فرياد، اعلام کرده مسبب تمام فجايع و جنايت های صورت گرفته رهبری است و اين تصميم‌ها در مورد زندانيان با اطلاع او و برای شکستن اراده و مقاومت آنها» صورت می‌گيرد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:25 0:00
لینک مستقیم

وی همچنين گفته است که اين اقدامات نشانه زوال و سقوط قدرت مادی و اخلاقی شخص رهبری است که پاسخ منتقدان و انتخابات به خود را با ضرب و شتم می‌دهد. قديانی در بيمارستان اعلام کرده «ستم و آزار مزدوران را تحمل خواهد کرد تا با چشم خود سقوط و ذلت ديکتاتوری» را ببيند.

ابوالفضل قديانی اعلام کرده بود حاضر به استفاده از دستبند و پابند نيست و اين خواسته زندانيان سياسی در دوره مديريت پيشين زندان اوين تا حدودی اجرا می‌شد ولی رئيس جدید زندان اوین اعلام کرده که هيچ تفاوتی ميان جانيان، قاتلان، سارقان، قاچاقچيان مواد مخدر با زندانيان سياسی نخواهد گذاشت و همه اين افراد را که «مجرمان» خوانده است.

بنا بر این گزارش، وقتی ابوالفضل قديانی اعلام کرد حاضر به استفاده از دستبند نيست و به اختيار خود به بند ۳۵۰ باز می‌گردد، ماموران اعلام کردند که دوره جديدی شروع شده است و اين زندانی حق امتناع از اعزام به بيمارستان را ندارد.

ابوالفضل قديانی که پیشتر به يکسال حبس تعزيری محکوم شده و آن را گذرانده، پس از آن و تا الان نزدیک به هشت ماه است که بدون هیچ حکم و محکومیتی در زندان نگهداری می شود.

گفته شده «به علت اعتراض‌های مکرر به اقدامات غيرقانونی آيت الله خامنه‌ای» تاکنون چند پرونده مفتوح شده و ۵ سال حبس غيرقطعی نيز صادر شده است که هنوز به وی يا وکيل او ابلاغ نشده است.

اين زندانی سياسی بيمار است و تاکنون سه بار قلب وی مورد عمل جراحی قرار گرفته ولی هربار پس از عمل جراحی به جای استراحت و طی کردن کامل دوران نقاهت به زندان بازگردانده شده است.

کلمه پیشتر هم گزارش داده بود که در حالی که ابوالفضل قديانی در اعتراض به ضرب و شتم خود از معاينه خودداری می کرد، پزشک معالج نيز تصريح کرده است که معاينه قلب بيمار در اين وضعيت عصبی و هيجانی نتيجه بخش نيست و از معاينه وی خودداری کرده است.

برپایه این گزارش پزشک معالج به ماموران گفته است که «اگر من ايشان را در اين وضعيت معاينه کنم قطعا دستور بستری خواهم داد، در اين صورت آيا اجازه بستری شدن وی را می‌دهيد؟ که ماموران به پرسش پزشک معالج پاسخ منفی داده و آنها هم وی را به بند ۳۵۰ زندان اوين بازگرداندند.»
XS
SM
MD
LG