لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۵

«۴۷ تن از افراد پليس عراق» در حمله انتحاری شبه‌نظاميان داعش کشته شدند


نیروهای نظامی دولتی عراق در نزدیکی رمادی
نیروهای نظامی دولتی عراق در نزدیکی رمادی

شبه‌نظاميان موسوم به «حکومت اسلامی» يا داعش، يک تانک پر از مواد انفجاری را به ساختمان نيروهای پليس عراق در سامرا کوبيدند که در جريان آن دستکم ۴۷ تن کشته شدند.

به گزارش روز ۱۱ خرداد خبرگزاری آسوشیتدپرس، در جريان اين حمله انتحاری به پايگاه پليس، ۶۳ تن هم زخمی شدند.

این گزارش حاکی است این حمله در ناحیه‌ای روی داده که شبه‌نظامیان شیعه (حامی دولت عراق) با نیروهای داعش در حال مبارزه هستند.

نیروهای نظامی عراق این پایگاه پلیس را چند روز پیش از شبه‌نظامیان داعش پس گرفته بودند و از آن برای ستاد عملیاتی خود در جبهه نبرد با این گروه در سامرا در غرب استان انبار استفاده می‌کردند.

استان انبار و مرکز آن شهر رمادی دو هفته پیش سقوط کرد و به دست شبه‌نظامیان داعش افتاد. نیروهای داعش به فاصله اندکی، شهر پالمیرا در سوریه را هم گرفتند.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق گفته بود در حملاتی سریع، مناطق از دست رفته، پس گرفته خواهد شد. شبه‌نظامیان شیعه حامی دولت عراق پیشروی این عملیات بودند و اعلام کردند برای مبارزه با داعش باید باقی‌مانده پایگاه‌های این نیروها در استان صلاح‌الدین عراق پاکسازی شود.

فرانسه: عملیات هوایی باید با اتحاد سیاسی همراه شود

در همین حال، وزیر امور خارجه فرانسه گفته است که بدون اجماع و همراهی سیاسی در عراق، عملیات نظامی به تنهایی تاثیر نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، لوران فابیوس در کنفرانسی که در مورد رویارویی با چالش «حکومت اسلامی» در آلمان برگزاری می‌شود گفت: «تا وقتی که مردم عراق حس نکنند که حاکمیت عراق دولتی همه‌گیر است، در مقابله با افراطی‌ها همراهی نخواهند کرد».

دولت عراق از سوی آمریکا و فرانسه با انتقاد روبرو شده که چرا مسلمانان سنی عراقی را در حاکمیت جا نداده است.

این گزارش می‌گوید آقای فابیوس همچنین اعلام کرده فرانسه نیروی نظامی به عراق نمی‌فرستد و این ارتش عراق است که باید این نبرد را انجام دهد.

XS
SM
MD
LG