لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۲:۵۶

دعوت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از محمد خاتمی برای نامزدی در انتخابات


گزارش ها حاکی است شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در نامه ای به محمد خاتمی، رییس جمهوری سابق ایران از او درخواست کرده به عنوان «نامزد اصلاح طلبان» در انتخابات آتی ریاست جمهوری شرکت کند.

به گزارش روز یکشنبه ۲۷ اسفند خبرگزاری کار ایران، ايلنا، ژاله فرامرزيان رييس دوره ‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفته که این دعوت با نظر اجماعی صورت گرفته است.

در بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آمده است : در جلسه بيست‌وهفتم اسفندماه ۱۳۹۱ خود با اجماع نظر، از محمد خاتمی «به عنوان نامزد اصلاح‌طلبان در انتخابات رياست جمهوری دعوت به عمل می‌آورد و اميدوار است شرايط به گونه‌ای پيش برود که ايشان نامزدی در انتخابات پيش رو را بپذيرند.»

گروه هایی چون مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم، حزب کارگزاران سازندگی ايران، انجمن اسلامی معلمان، انجمن اسلامی جامعه پزشکان، انجمن روزنامه‌نگاران زن ايران، مجمع دانش‌آموختگان ايران اسلامی، انجمن اسلامی مهندسان، مجمع نمايندگان ادوار مجلس شورای اسلامی، حزب مردم سالاری، حزب همبستگی ايران، حزب خانه کارگر، حزب جوانان ايران اسلامی و مجمع فرهنگيان ايران اسلامی از تشکیل دهندگان شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هستند.

پیشتر هم ۹۱ نفر از وزیران سابق، نمایندگان دوره‌های پیشین مجلس و فعالان سیاسی و فرهنگی در نامه‌ای سرگشاده به محمد خاتمی که روز شنبه ۲۶ اسفند منتشر شد، خواستار نامزدی رئیس جمهور سابق ایران در انتخابات آینده شده بودند.

این گروه در نامه خود نوشته‌ اند: «متأسفانه رنج مردمان، دشواری ‌های ناشی از سوء نیت بدخواهان و سوء تدبیر بخشی از مسؤولان، کشور را در وضعیتی قرار داده که ادامه آن سبب نگرانی دلسوزان از هر جناح شده است».

آنان از محمد خاتمی خواسته‌اند با توجه به «سابقه ممتاز»ش در اداره کشور و همچنین به توجه به «محبوبیت کم‌نظیر» او، در انتخابات ریاست جمهوری آینده نامزد شود.

انتخابات ریاست جمهوری آینده ایران قرار است ۲۴ خرداد سال آینده برگزار شود و کمتر از سه ماه به این انتخابات مانده است.

تاکنون شماری از چهره‌های سیاسی، از جمله حسن روحانی، محمدرضا باهنر، محسن رضایی و منوچهر متکی اعلام کرده‌اند که در این انتخابات به عنوان نامزد حاضر خواهند شد.

مصطفی پورمحمدی، رییس سازمان بازرسی کل کشور و مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردمسالاری هم روز شنبه، ۲۶ اسفندماه با اعلام نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری ۹۲، به جمع رقیبان انتخاباتی پیوستند.

محمد خاتمی روز ۲۰ اسفند بدون اشاره مستقیم به دعوت‌ها از او برای نامزدی در انتخابات گفت که اصلاح‌طلبان برای «نجات کشور» هم دارای «برنامه» هستند و هم دارای افرادی که بتوانند این برنامه را به اجرا برسانند.
XS
SM
MD
LG