لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۶

تنها بازمانده «تایتانیک» آخرین یادگاری هایش را حراج کرد


«ميلوينا دين» ۹۶ ساله هنگام غرق كشتى تايتانيك نوزادى دوماهه در آغوش مادرش بود.
«ميلوينا دين» ۹۶ ساله هنگام غرق كشتى تايتانيك نوزادى دوماهه در آغوش مادرش بود.

«ميلوينا دين» ۹۶ ساله كه هنگام غرق كشتى تايتانيك نوزادى دوماهه در آغوش مادرش بود، اكنون درهنگام پيرى و تهى دستى آخرين يادگارهاى باقی مانده را پس از غرق شدن این کشتی فروخت تا هزينه اقامتش را درخانه سالمندان بپردازد.


آخرين سرنشين زنده كشتى تايتانيك، روز شنبه در حراج وسايل باقى مانده از اين كشتى بيش از ۵۰ هزار دلار به دست آورد.


آن چه «ميلوينا دين» را يك روزه صاحب چنين مبلغى كرد، يك چمدان خالى و چند نامه از مادرش بود.


چمدان «ميلوينا» از ۹۶ سال پيش باقى مانده است؛ از زمانى كه او نوزادى دوماهه بود و پس از آن كه خودش و مادرش از حادثه تايتانيك نجات پيدا كردند و وارد نيويورك شدند، مردم نيويورك به آن ها چمدانى پر از لباس اهدا كردند.


«ميلوينا دين» مى گويد حال براى تامين هزينه خانه سالمندان، مجبور به فروش نامه هاى مادرش و اين چمدان شده است.

«ميلوينا دين» مى گويد حال براى تامين هزينه خانه سالمندان، مجبور به فروش نامه هاى مادرش و اين چمدان شده است.


تايتانيك -يكى از مشهور ترين كشتى هاى جهان- كه در اولين سفر خود در راه نيويورك بود، با برخورد به يك كوه يخ آسيب ديد و چند ساعت پس از آن به اعماق دريا فرورفت.

«ميلوينا»، مادرش «جرجتا» و برادرش «برترام جونيور» از جمله ۷۵۰ زن و كودكى بودند كه با قايقهاى نجات از اين حادثه جان سالم به در بردند. پدر «ميلوينا» ميان ۱۵۰۰ نفرى بود كه طعمه آب هاى سرد اقيانوس شد.

در باره حادثه غرق كشتى تايتانيك، دست يابى به لاشه آن و ثروت هایى كه با اين كشتى به قعر دريا رفت، داستان هاى و فيلم هاى زيادى نوشته و ساخته شده است. يكى از معروف ترين اين فيلم ها «تايتانيك» به كارگردانى «جيمز كامرون» است.


«ميلوينا دين» كه تا به حال در يك آسايشگاه خصوصى در شهر «سوث هامپتون» در جنوب بريتانيا زندگى مى كرد، دو سال پيش پس ازشكستن لگن خاصره اش ناتوان شد و اينك نمى تواند به آسايشگاهى كه در آن بسترى بود بازگردد، در نتيجه براى رفتن به خانه سالمندان نياز به پول دارد.


البته مبلغى كه او از حراج آخرين لوازم باقى مانده از كشتى «تايتاينك» به دست آورد در مقابل فروش ميلياردى فيلم «تايتانيك» رقم بسيار ناچيزى است.


XS
SM
MD
LG