لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۶

هشدار ناتو به افغان ها درباره رواج اسلحه اسباب بازی


ناتو به خانواده های افغانی هشدار داد مراقب کودکان خود باشند تا در کنار نیروهای نظامی با اسلحه پلاستیکی بازی نکنند.
ناتو به خانواده های افغانی هشدار داد مراقب کودکان خود باشند تا در کنار نیروهای نظامی با اسلحه پلاستیکی بازی نکنند.

فرماندهی نيروهای نظامی ناتو در افغانستان به خانواده های افغان هشدار داد که بازی کودکان با اسلحه اسباب بازی و در نزديکی نيروهای مسلح ناتو ممکن است به مرگ آنها منتهی شود.


به گزارش رويترز از کابل، درروزهای پس از مراسم حج، بسياری از خانواده ها برای کودکان خانواده هديه آورده اند و در اين ميان تعداد زيادی اسلحه اسباب بازی در دست کودکان است که برای نيروهای ناتو دردسر ساز شده است.


سربازان و نيروهای ناتو نگران هستند که ممکن است اسلحه های اسباب بازی خطای ديد ايجاد کرده و موجب تيراندازی و مرگ کودکان شود.


سرگرد يان کلونی، سخنگوی ناتو در افغانستان، با اشاره به خطر بازی با اسلحه اسباب بازی گفت: «گزارش های زيادی به دست ما رسيده که کودکان با در دست داشتن اسلحه های اسباب بازی ديده شده اند که ممکن است نيروهای نظامی آنها را اشتباه گرفته و هدف قرار دهند.»


سخنگوی ناتو همچنين اشاره کرده که با توجه به حمله های اخير ناتو به مواضع طالبان، احتمال حمله از سوی تروريست ها وجود دارد و ممکن است نيروهای ناتو در تاييد اين که اسلحه ها اسباب بازی و يا واقعی است، اشتباه کنند و اين کار به معنای کشته شدن کودکان بيگناه است.


حدود ۳۲ هزار نيروی نظامی ناتو در افغانستان مستقر هستند تا نيروهای طالبان را از بين برده و يا مهار کنند.


سرگرد کلونی تاکيد کرده که تشخيص اسلحه کمری اسباب بازی با واقعی از فاصله دور بسيار کار دشواری است و خانواده ها بايد مواظب باشند که کودکان آنها در نزديکی نيروهای نظامی بازی نکنند.


XS
SM
MD
LG