لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۰۶

دهها تن بر اثر حملات شورشیان در بغداد کشته شدند


حمله های مختلف در گوشه و کنار بغداد کماکان ادامه دارد.
حمله های مختلف در گوشه و کنار بغداد کماکان ادامه دارد.

در یک حمله انتحاری که روز شنبه در بغداد اتفاق افتاد، یک کامیون پر از آجر و مواد منفجره وارد یک اردوگاه نظامی شد و پس از انفجار، بیش از ۲۰ تن کشته برجای گذاشت.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد، در این عملیات انتحاری، بیش از ۱۶ افسر پلیس، دو نفر زندانی که در زندان این اردوگاه پلیس به سر می بردند و دو غیر نظامی کشته شدند.


این حادثه همچنین بیش از ۲۶ مجروح در پی داشته که تمامی مصدومان به بیمارستان منتقل شده اند. حال چند تن از این مصدومان وخیم گزارش شده است.


این حمله در جنوب محله «دورا»در بغداد رخ داد که از مناطق پرمناقشه در بغداد است و تا به حال نیروهای نظامی عراقی، عملیات مشترک زیادی را به همراه نیروهای آمریکایی در آن منطقه انجام داده اند.


حمله یاد شده در جنوب محله «دورا» در بغداد انجام شده که از مناطق پرمناقشه در بغداد است و تابحال نیروهای نظامی عراقی عملیات مشترک زیادی را به همراه نیروهای آمریکایی در آن منطقه انجام داده اند

راننده این کامیون پس از گذشتن از بازرسی اول ورود به اردوگاه با سرعت به سمت ایستگاه بازرسیدوم رفته و پس از این که با سرعت زیاد به ساختمان برخورد کرده، خود و کامیون را منفجر کرده است.


روزی پر از حمله


روز شنبه از روزهای پرحادثه در بغداد بود و بر اثر پرتاب چند خمپاره در محله ابوشیر در بغداد، سه نفر غیرنظامی کشته و هفت نفر زخمی شدند که در میان زخمی ها، یک کودک و دو زن هم دیده شده اند.


در جنوب بغداد، حمله دیگری اتفاق افتاد و در شهرک الهسوا، یک وانت پس از خروج نمازگزاران شیعه از یک مسجد، منفجر شد که این حمله پنج کشته و بیش از ۳۰ زخمی درپی داشت.


بر اثر انفجار این وانت، تمامی شیشه های منازل و مغازه های آن منطقه شکسته شد و پس از چند دقیقه، حمله خمپاره اندازها به آن منطقه آغاز شد.


این حمله ها در حالی انجام می شود که در غرب عراق، نیروهای آمریکایی و عراقی مشغول مبارزه با شبه نظامیان هستند.


در غرب عراق، و به دنبال حمله هوایی نیروهای آمریکایی به یک اردوگاه شبه نظامیان، سه نفر کشته و ۱۲ نفر دستگیر شدند.


XS
SM
MD
LG