لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۰

گرامی مقدم: شرایط مهدی کروبی نگران‌کننده است


اسماعيل گرامی مقدم، مشاور مهدی کروبی در گفت وگويی با راديو فردا «حصر خانگی» مهدی کروبی را «سليقه‌ای» دانسته و گفته است شرايط آقای کروبی در «حصر» نگران کننده است.

اسماعیل گرامی مقدم در این باره گفت: «ما قانونی برای حصر خانگی نداریم، این حکمی سلیقه‌ای که در مورد آقای کروبی اجرا کرده‌اند.»

وی همچنین گفته اگر قرار است مهدی کروبی حصر باشد، بگذارید در منزل مسکونی خودش دوران حصر را سپری کند.

آقای گرامی مقدم به رادیو فردا گفت که مهدی کروبی از دسترسی به روزنامه، هواخوری و هوای آزاد وملاقات با فرزندانش محروم است و به تازگی به همسرش گفته شده می‌تواند چهارشنبه هر هفته با او ملاقات داشته باشد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:38 0:00
لینک مستقیم

وی افزود: «شرایط آقای کروبی نگران‌کننده است و این درست نیست که یک نفر را به تنهایی در حبس و حصر نگه دارند.»

مهدی کروبی، فاطمه کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد پس از راهپیمایی معترضان در تهران و چند شهر دیگر ایران در روز ۲۵ بهمن سال ۸۹، تحت حبس خانگی قرار گرفته‌اند. فاطمه کروبی چندی بعد از این حصر خانگی آزاد شد ولی حصر خانگی سه تن دیگر هنوز ادامه دارد.

مشاور مهدی کروبی همچنین گفته در حال حاضر، آقای کروبی به تنهایی در یک آپارتمان زندانی است که فقط یک آیفون برای ارتباط با نگهبان‌ها هست. نگهبان‌ها هرچند ساعت یک بار با این آیفون سراغی گرفته و می‌پرسند آیا به چیزی نیاز دارد.

آقای گرامی مقدم گفته است: «شما تصور کنید برای یک فرد ۷۴ ساله چگونه می‌تواند این شرایط مطمئن و از امنیت برخوردار باشد، حوادث پیر و جوان نمی‌شناسد، زمان و مکان ندارد و اگر برای فردی که این گونه زندانی است اتفاق ناگهانی رخ دهد و قادر نشود از آیفن استفاده کند پس از پنج یا شش ساعت بی‌اطلاعی از او با چه حوادث ناگواری ممکن است مواجه شود.»

وی گفته درخواست خانواده مهدی کروبی این است که اگر هم قرار است حصر خانگی در مورد او انجام شود، معادل‌‌ همان حطر خانگی آیت الله منتظری انجام دهند.

اسماعیل گرامی مقدم گفت: «قانونی برای حصر خانگی وجود ندارد. حداقل‌‌ همان تجربه حصر خانگی مرحوم آیت الله العظمی حسینعلی منتظری را در مورد ایشان و خانواده‌اش اعمال نمایند یعنی به جای اینکه آقای کروبی به صورت انفرادی در یک خانه اجاره‌ای در حصر باشد، به منزل خودش انتقال یافته و در آنجا به میل حکومت در حصر خانگی بسر ببرد.»

وی افزود: «آقای کروبی در یک آپارتمانی حصر است که اجاره آن را خانواده آقای کروبی پرداخت می‌کنند و واقعا بدعت عجیبی است که زندانی بایستی خود اجاره محل حصر را بپردازد. این شرایط حبس خانگی آقای کروبی و همچنین آقای موسوی و خانم رهنورد هیچ مبنای حقوقی ندارد و صرفا سلیقه حاکمیت است.»
XS
SM
MD
LG