لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۳

۳۶ شبه نظامی طالبان کشته شدند


ارتش آمريکا گفت که سربازان ائتلاف به رهبری آمريکا و افغانستان مورد حمله گروه هايی از طالبان در جنوب افغانستان قرار گرفتند و پس از آن با حمايت هوايی به مهاجمين پاسخ دادند.(عکس: epa)
ارتش آمريکا گفت که سربازان ائتلاف به رهبری آمريکا و افغانستان مورد حمله گروه هايی از طالبان در جنوب افغانستان قرار گرفتند و پس از آن با حمايت هوايی به مهاجمين پاسخ دادند.(عکس: epa)

ارتش آمريکا روز شنبه اعلام کرد که دست کم ۳۶ تن از شبه نظاميان طالبان طی عملياتی در جنوب و شمال شرقی افغانستان کشته شده اند.

بر اساس اعلاميه ارتش آمريکا در افغانستان، همچنين شمار نامشخصی از شبه نظاميان طالبان در عمليات ديگری در شمال شرقی اين کشور کشته شده اند.


اين اعلاميه حاکيست که اين دو عمليات به طور مشترک توسط نيروهای ائتلاف به رهبری آمريکا و افغانستان انجام گرفته است.


ارتش آمريکا گفته است که سربازان ائتلاف به رهبری آمريکا و افغانستان مورد حمله گروه هايی از طالبان در جنوب افغانستان قرار گرفتند و پس از آن با حمايت هوايی به مهاجمين پاسخ دادند.


يک سخنگوی ارتش آمريکا گفت: «تلفاتی به نيروهای ائتلاف و افغانستان و همچنين غيرنظاميان وارد نشده است. وی محل دقيق درگيری را اعلام نکرد.»


درگيری ديگر در ولايت کاپيتسا در نزديکی شهر کابل روی داد که در جريان آن، شبه نظاميان به نيروهای ائتلاف به رهبری آمريکا حمله کردند. اين حمله نيز با حمايت هوايی به عقب رانده شد.


شمار دقيق شبه نظاميان کشته شده دراين درگيری اعلام نشده است.


از سوی ديگر، ذبيح الله مجاهد، يکی ازسخنگويان طالبان، روز جمعه گفت که طالبان کنترل منطقه مرجا در ولايت هلمند و منطقه نوا در ولايت غزنی را در دست گرفته اند.


مقام های دولت افغانستان گفته اند که عملياتی برای بيرون راندن نيروهای طالبان از اين مناطق آغاز شده است.


در درگيری های سال جاری در افغانستان، تاکنون بيش از ۲۶۰۰ نفر کشته شده اند که گمان می رود، حدود ۱۶۰۰ تن از آنان، عضو گروه های شورشی باشند.


طالبان با دولت افغانستان که از حمايت ۷۰ هزار نيروی بين المللی برخوردار است، درحال جنگ هستند.


اين در حاليست که رابرت گيتس، وزير دفاع آمريکا، هفته گذشته با طرحی ۱۷ ميليارد دلاری برای افزايش شمار نيروهای ارتش افغانستان، از ۶۵ هزار نفر به ۱۲۲ هزار نفر در سال ۲۰۱۴ ميلادی، موافقت کرد.


طالبان بين سال های ۱۹۹۶ و ۲۰۰۱ ميلادی، حکومت را در افغانستان در دست داشتند و در پی حمله نيروهای ائتلاف به رهبری آمريکا سرنگون شد.


XS
SM
MD
LG