لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۹

درخواست نماینده مجلس از دادستان تهران برای دیدار با اسماعیل عبدی


فاطمه سعیدی، نماینده مجلس از تهران
فاطمه سعیدی، نماینده مجلس از تهران

فاطمه سعیدی، نماینده مجلس از تهران، از دادستان تهران خواسته است که امکان ملاقات او با اسماعیل عبدی، عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان ایران، را فراهم کند. آقای عبدی از روز ۱۱ اردیبهشت تاکنون در اعتصاب غذا به سر می برد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، خانم سعیدی، عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، روز یکشنبه هفتم خرداد از دادستان تهران خواست امکانی فراهم آورد تا او در زندان اوین با آقای عبدی ملاقات کند.

در نامه این نماینده مجلس آمده است: «نظر به این که در خصوص آقای اسماعیل عبدی، معلم زندانی با توجه به عضویت اینجانب در کمیسیون آموزش و تحقیقات، سوالات زیادی از ناحیه موکلین مطرح می‌شود و مطالبه مراجعین و مکاتبه‌کنندگان عمدتا پیگیری وضعیت مشارالیه است؛ لذا خواهشمند است دستور مساعد مبنی بر ملاقات اینجانب با زندانی فوق‌الذکر را صادر فرمایید.»

پیش از این، همسر و اعضای خانواده اسماعیل عبدی چند روز پیش با فاطمه سعیدی دیدار کرده بودند.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

فاطمه سعیدی روز یکشنبه پیش از این درخواست با ابراز نگرانی از وضعیت جسمانی اسماعیل عبدی به ایلنا گفته بود:«در تلاش هستم تا از طریق وزیر محترم دادگستری باب گفت‌وگو و تعامل با مسئولان قوه قضاییه باز شود تا شاید گرهی از این موضوع گشوده شود.»

در گزارش ایلنا،‌ اشاره ای به پاسخ دادستان تهران نشده است.

آقای عبدی که در حال گذراندن حکم زندان شش ساله خود در زندان اوین است،‌ روز ۱۱ اردیبهشت اعتصاب غذای خود را آغاز کرد.

دبیرکل پیشین سازمان معلمان ایران در اعتراض به «رفتار غیرقانونی و ناعادلانه نسبت به فعالان مدنی در ایران، عدم استقلال قوه قضائیه و صدور احکام زندان برای فعالان تشکل‌های معلمان و کارگران» اعتصاب غذا کرده است.

آقای عبدی همچنین خواستار «خروج روند پیگیری پرونده‌اش از حالت امنیتی به عادی»‌ است.

پیش از این، کانون صنفی معلمان تهران، سازمان معلمان ایران، اتحادیه آزاد کارگران ایران، سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، سازمان عفو بین الملل و فدراسیون آموزش بین الملل با صدور بیانیه هایی ضمن حمایت از اسماعیل عبدی، خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط این فعال صنفی حفقوق معلمان شده اند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، کانون صنفی معلمان تهران روز یکشنبه در بیانیه ای با اشاره به اینکه «هیچ اقدام مثبتی از سوی مسئولان برای پیگیری وضعیت او انجام نشده است» نوشت: «در صورت هرگونه اتفاق برای سلامتی ایشان مقامات ذیربط را مسئول آن می‌داند.»‌

همچنین نامه کمپین آزادی اسماعیل عبدی،‌ دبیرکل زندانی کانون صنفی معلمان ایران، روز سوم خرداد، با ۱۵ هزار امضا به قوه قضائیه و دفتر ریاست جمهوری تحویل داده شد.

امضاکنندگان نامه از آیت الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، خواسته اند که آقای عبدی هر چه زودتر آزاد شود.

مقام های جمهوری اسلامی ایران تاکنون واکنشی به اعتصاب غذای آقای علوی نشان نداده و در قبال اعتراض ها به این وضعیت سکوت کرده اند.

XS
SM
MD
LG