لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۹

شکست سنگین ایران در برابر مکزیک


شکست چهار بر صفر تیم ملی فوتبال ایران در برابر مکزیک، سخت ترین شکست این تیم را در سالهای اخیر رقم زد.
شکست چهار بر صفر تیم ملی فوتبال ایران در برابر مکزیک، سخت ترین شکست این تیم را در سالهای اخیر رقم زد.

تيم ملی فوتبال ايران در ديداری دوستانه با قبول چهار گل شکست سنگينی را از مکزک متحمل شد.


به گزارش خبرگزاری آسوشيتد پرس از سن لوييس، مکزيک با اين پيروزی خود را برای ديدار روز سه شنبه با پاراگوئه آماده می کند.


ملی پوشان ايران، که به تازگی از بازی های ليگ باشگاه های ايران رها شده بودند، از همان دقايق ابتدايی قافيه را باختند.


به گزارش ايسنا، ياران امير قلعه نوعی نتوانستد نمايش از توانايی هايی های خود را در خانه حربف ارايه کنند و با قبول چهار گل، بازی پر انتقادی را در برابر مکزيک انجام دادند.


اولين گل اين بازی را خارد بورگتی در دقيقه دو بازی وارد دروازه ايران کرد تا مردان ملی پوش را شوکه کرده باشد. ايران که در طول اين مدت برای مکزيک خطر ساز نشده بود، در دقيقه ۲۷ برای دومين بار تسليم ضربه دقيق جيمی اوزانو شد. در دقايق بعدی، بازی با همين نتيجه دنبال شد تا نيمه اول با همين نتيجه دو تيم به رختکن بروند.


مردان قلعه نوعی که کمی به خود آمده بودند با درخشش اين بازيکن توانستند موقعيت های خوبی روی دروازه مکزيک خلق کنند اما سرعت تيمی ايران به حدی نبود که بتواند از خط دفاع پر سرعت مکزيک عبور کند و ازسوی ديگر هم تنها موقعيت گل ايران هم با ضربه ای که فريدون زندی به تيرک افقی دروازه زد به هدر رفت

در نيمه دوم حضور مسعود شجاعی در زمين، جان تازه ای به خط ميانی ايران داد. مردان قلعه نوعی که کمی به خود آمده بودند با درخشش اين بازيکن توانستند موقعيت های خوبی روی دروازه مکزيک خلق کنند اما سرعت تيمی ايران به حدی نبود که بتواند از خط دفاع پر سرعت مکزيک عبور کند و ازسوی ديگر هم تنها موقعيت گل ايران هم با ضربه ای که فريدون زندی به تيرک افقی دروازه زد به هدر رفت.


تنها ده دقيقه به پايان بازی باقی مانده بود که ايران دو گل ديگر در دروازه خود ديد. فرانسيسکو فونسکا در دقيقه ۸۱ و پس از او جراردو تورادو در دقيقه ۸۵، مردان ايران را وادار به تسليم کردند.


ضمن اينکه در اين ديدار جواد کاظميان در دقيقه ۸۷ بازی به خاطر تکلی خشن بر روی پای بازيکن مکزيک از زمين بازی اخراج شد.


۳۰هزار نفر اين بازی را مشاهده کردند.


از نکات جالب توجه ترکيب ايران می توان به حضور مهدی رحمتی پس از ماه ها در ميدان های فوتبال و همچنين قرار گرفتن جلال کاملی مفرد به عنوان مدافع آخر تيم ملی اشاره کرد.


آخرين شکست سنگين تيم ملی به شهريور ۱۳۷۹ و زمان مربی گری جلال طالبی بر ميگردد که تيم ايران با نتيجه پنج بر يک از اتريش شکست خورده بود.


تيم ايران خود را آماده حضور در رقابت های جام ملت های آسيا می کند. ضمن آنکه تيم ملی مکزيک هم تا چند روز ديگر در رقابت های کوپا آمريکا شرکت خواهد کرد


مکزيک بعد از اين بازی روز سه شنبه در ورزشگاه آزتک، با پاراگوئه ديدار می کند. اين تيم پس از اين بازی برای شرکت در مسابقه های گلدن کاپ راهی نيويورک می شود.


همزمان با اين ديدار تيم ملی فوتبال چين هم در آمريکا با نتيجه دور از انتظار ۴ بر يک از ميزبان خود شکست خورد و کره جنوبی هم با دو گل نتيجه را به هلند واگذار کرد.


XS
SM
MD
LG