لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۵۸

واکنش سپاه به سخنان روحانی:‌ عملیات موشکی به دستور رهبر انجام شد


تصویر، آرشیوی است.
تصویر، آرشیوی است.

سپاه پاسداران روز چهارشنبه ۳۱ خرداد اعلام کرد که عملیات موشکی این نیرو علیه گروه حکومت اسلامی (داعش) در سلسله مراتب نظامی و تحت امر فرماندهی کل قوا انجام گرفت. یک روز پیشتر، حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، گفته بود که شورای عالی امنیت ملی در این مورد تصمیم گرفته است.

به گزارش سپاه نیوز، روابط عمومی کل سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای در مورد جزئیات عملیات موشکی موسوم به «لیله القدر» علیه گروه حکومت اسلامی در استان دیرالزور سوریه در روز ۲۸ خرداد نوشت که این عملیات موشکی «در سلسله مراتب نظامی و با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح و تحت امر فرمانده معظم کل قوا» انجام شد.

این عملیات پس از حملات روز ۱۷ خرداد به مجلس شورای اسلامی و آرامگاه آیت الله خمینی در تهران صورت گرفت. گروه حکومت اسلامی مسئولیت این حملات را که ۱۷ کشته و ۵۰ زخمی بر جای گذاشت، بر عهده گرفته است.

اطلاعیه روابط عمومی سپاه پاسداران ساعاتی پس از سخنان حسن روحانی انتشار یافت. رئیس جمهوری ایران گفت: «اقدامی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای آماده کردن موشک و پرتاب آن به نقاطی که سران داعش در دیرالزور بودند، انجام داد تصمیم فرد یا یک رکن نظامی نیست، بلکه اینگونه تصمیمات در شورای عالی امنیت ملی اتخاذ می‌شود».

وی افزود: شورای عالی امنیت ملی «برای پاسخ به تروریست‌ها اختیاراتی را به نیروهای مسلح داد که بیش از این اقدام اخیر بود». ‏

به گزارش خبرگزاری ایسنا، محمود علوی، وزیر اطلاعات، هم روز چهارشنبه در این مورد گفت که رئیس جمهوری ایران «در جایگاه رئیس شورای عالی امنیت به نیروهای مسلح دستور یورش کوبنده را به مقر داعش صادر کرد و مورد تأیید مقامات عالی نظام قرار گرفت».

به نوشته سپاه نیوز، روابط عمومی سپاه پاسداران در بخش دیگری از اطلاعیه خود نوشت که تمامی مراحل شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات دربارهٔ «وضعیت مقرها و موقعیت تروریست‌های تکفیری در منطقه دیرالزور، صرفاً توسط عوامل میدانی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فرایندی دقیق و مطمئن صورت پذیرفت و در اختیار نیروی هوافضای سپاه قرار گرفت».

پیشتر وزیر اطلاعات به ایسنا گفته بود که «نقاط تجمع سرکردگان داعش توسط وزارت اطلاعات در اختیار یگان موشکی سپاه قرار گرفت».

در اطلاعیه روابط عمومی سپاه پاسداران دربارهٔ حملات موشکی ۲۸ خرداد گفته شد که این «عملیات موفق» با شلیک ۶ موشک میان‌برد زمین به زمین انجام شد و ۱۷۰ تن از اعضای گروه حکومت اسلامی در پی آن کشته شدند.

این آمار در شرایطی اعلام شده است که به گزارش خبرآنلاین، نیروی قدس سپاه پاسداران اعلام کرده بود که در پی این حملات موشکی، ۸۵ تن کشته شدند.

مقام‌های نظامی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران از روز ۲۸ خرداد تاکنون بر «موفقیت‌آمیز» بودن حملات موشکی به استان دیرالزور سوریه سخن گفته‌اند. این در حالی است که روزنامه هاآرتص به نقل از مقام‌های نظامی اسرائیل نوشت که تنها دو موشک از هفت موشک ایران به اهداف مورد نظر اصابت کرده‌اند.

ژنرال گادی آیزنکوت، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل، نیز روز سه‌شنبه گفت: «اکثر موشک‌های شلیک شده ایران به اهداف مورد نظر اصابت نکرده است».

لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG