لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۳

تجمع کارگران مخابرات راه دور شیراز برای پرداخت نشدن «۱۷ ماه» دستمزد


 یکی از تجمعات کارگران مخابرات راه دور شیراز
یکی از تجمعات کارگران مخابرات راه دور شیراز
خبرگزاری ايسنا روز شنبه گزارش داد که صدها کارگر کارخانه مخابرات راه ‏دور ايران در شيراز، در چند روز گذشته در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزد ۱۷ ماه گذشته خود در محل اين واحد توليدی تجمع کرده‌اند.

در اين خصوص، هاشم شمشيری، نايب ‌رئيس شورای اسلامی کار در کارخانه مخابرات راه ‏دور ايران، به خبرگزاری ايسنا گفت که مصوبات دولت برای راه اندازی دوباره اين واحد و خروج آن از بحران مالی هنوز اجرا نشده است.

بر اساس اين گزارش، کارگران اين کارخانه خواستار اجرای کامل مصوبات هيات دولت، حل مشکلات بازنشستگی، دريافت ۱۷ ماه حقوق معوقه و پرداخت حق بيمه خود هستند.

در ساليان گذشته و به ويژه ماه‌های اخير، گزارش‌های متعددی در مورد عدم پرداخت دستمزد کارگران در شماری از کارخانه‌ها در ايران، از جمله در تهران، رشت، آبادان، اهواز، اراک، کرمان، کرمانشاه، قزوين و قائم شهر انتشار يافته است.

در اين باره، می‌توان به تجمع پنج ساعته حدود ۲۰۰ کارگر کارخانه لوله ‌سازی خوزستان در مقابل استانداری خوزستان و سپس فرمانداری اهواز در روز ۳۰ آبان ماه اشاره کرد.

اين کارگران خواستار دريافت ۱۶ ماه حقوق معوقه خود بودند.

پرداخت نشدن حقوق کارگران در شرايطی صورت می‌گيرد که به گفته شماری از کارشناسان، خط فقر در ايران حدود يک ميليون تومان در ماه است.

در اين شرايط، ميليون‌ها کارگر، که درصد قابل توجهی از آنان، بايد با حداقل دستمزد ماهانه، يعنی ۳۰۳ هزار تومان، هزينه‌های زندگی خود و خانواده‌شان را تامين کنند، با افزايش بهای اقلام ضروری نیز مواجه هستند.

در همين باره خبرگزاری ايلنا، چندی پيش در گزارشی نوشت که هر خانوار کارگری در ايران، ماهانه بيش از ۵۱۳ هزار تومان هزينه می‌کند که حدود ۲۱۰ هزار تومان از حداقل دستمزدشان بيشتر است.
XS
SM
MD
LG