لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۷

تاج زاده به رهبر ایران: ملت تاوان سقوط اخلاقی نظام را می‌دهد


مصطفی تاج‌زاده، عضو زندانی شورای مرکزی جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، با ارسال نامه‌ای سرگشاده به رهبر جمهوری اسلامی ایران با انتقاد از شرایط جاری در ایران و نیز تهدید و اعمال فشار بر روی خانواده‌های زندانیان سیاسی نوشت: «آنچه که امروز به نام دین و نظام دینی در این کشور اجرا می‌شود هیچ نسبتی با دین ندارد.»

به گزارش وبسایت نوروز، این فعال سیاسی که در زندان اوین زندانی است، در نامه خود به آیت الله علی خامنه‌ای، از آنچه بر خود او و دوستانش رفته است، ظلم و جنایت نامید و نوشت که امید و انتظاری به تغییر مواضع و دیدگاه‌های رهبر جمهوری اسلامی ندارد، زیرا در گذشته نیز نتیجه‌ای گرفته نشده است.

آقای تاج‌زاده پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بازداشت شد. همزمان ده‌ها فعال سیاسی و مدنی نیز از سوی نیروهای امنیتی در تهران و چند شهر دیگر بازداشت شدند.

این بازداشت‌ها همزمان با معرفی محمود احمدی‌نژاد به عنوان فرد پیروز انتخابات و نیز آغاز اعتراض‌ها به این موضوع در پایتخت و چند شهر بزرگ ایران صورت گرفت.

مصطفی تاج‌زاده در دادگاهش که در بهمن سال ۸۸ برگزار شد، به دلیل پیگیری نشدن شکایتش از آیت الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، در مورد ابطال برخی از آرای انتخاباتی شهر تهران برای دوره ششم مجلس از خود دفاع نکرد. با این همه، آقای تاج‌زاده محاکمه و به شش سال حبس تعزیری و ۱۰ سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی محکوم شد.

به نوشته وبسایت نوروز، مصطفی تاج‌زاده در نامه سرگشاده‌اش به رهبر جمهوری اسلامی با اشاره به تحولات اخیر در برخی از کشورهای عربی و سرنگونی دیکتاتورهای آن‌ها، نوشت که اگر مطلوب ملت‌های این کشور‌ها، «علم و فناوری و توسعه و رفاه باشد، بی‌شک ما و شما به علت تورم و گرانی و بیکاری و رشد صفردرصدی اقتصادی و کاهش تولید ملی و... که همگی محصول مدیریت ناکارآمد و بی‌کفایت کنونی است، اگر در این زمینه حرفی برای آن‌ها داشته باشیم، این است که نمونه کنونی ایران را الگوی خود قرار ندهند. و راهی که ما رفته‌ایم نروند.»

وی افزود: «اما اگر مطلوب آن‌ها اخلاق و معنویت باشد، یعنی‌‌ همان که پیام اصلی و وجه تمایز انقلاب ما از دیگر انقلاب‌های جهان بود، شما به عنوان رهبر جمهوری اسلامی در این زمینه کدام دستاورد ملموس و عملی نظام را به آن‌ها ارائه خواهید فرمود؟ دروغ و تظاهر و ریای مسؤولان کشور با مردم را و یا بزرگ‌ترین فساد مالی تاریخ کشور را؟ و یا رعایت خلاف مروت و انسانیت مأموران و مسئولان با شهروندان را؟»

بخش دیگر نامه سرگشاده مصطی تاج‌زاده به آیت الله خامنه‌ای، به تهدید خانواده‌های زندانیان سیاسی و نیز کسانی که به این خانواده‌ها کمک می‌کنند، اختصاص دارد.

این عضو زندانی شورای مرکزی جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه تامین زندگی خانواده زندانیان در طول سال‌های انقلاب از سوی حکومت عملی نشد، افزود: «هرگز تصور نمی‌کردیم نظام اسلامی، شهروندانی را به اتهام کمک مالی به خانواده‌های زندانیان سیاسی دستگیر و ماه‌ها درسلول‌های تاریک و نمور انفرادی تحت بد‌ترین شرایط زندانی و به حبس‌های طویل المدت محکوم کند.»

آقای تاج‌زاده اضافه کرد: «نشینده بودیم و به مخیله‌مان هم خطور نمی‌کرد خانواده‌های زندانیان سیاسی به خاطر برگزاری میهمانی افطار مورد یورش مأموران حکومت قرار گیرند و امنیتشان تهدید شود و زن و فرزند ایشان بازداشت شوند.»

وی در این نامه سرگشاده همچنین از اقدام سازمان یافته و برنامه ریزی شده حکومت برای بیکار منتقدان و مخالفانش و زندانی کردن آن‌ها انتقاد کرد و نوشت که این اقدام باعث شده است تا خانواده‌ آن‌ها به سزای فعالیت سیاسی نان آورشان، از حداقل تأمین اقتصادی و معیشتی محروم شوند.

این فعال سیاسی زندانی با مقایسه بی‌خبری مقام‌های قضایی و ماموران امنیتی از تابعیت دوگانه محمودرضا خاوری، مدیر عامل سابق بانک ملی، و زندگی خانواده وی در کانادا نوشت: «اما آنان از خصوصی‌ترین امور خانوادگی زندانیان سیاسی اطلاع دارند و هم در آن دخالت می‌کنند.»

مصطفی تاج‌زاده در این ارتباط به جلوگیری ماموران امنیتی از ازدواج فرزندان زندانیان سیاسی اشاره کرد و افزود: «ما هرگز تصور هم نمی‌کردیم که وضعیت اخلاق و انسانیت در این کشور به چنین ابتذالی کشیده شود که فرزندان به جرم تلاش پدران برای اعتلا و سربلندی کشور نه تنها از تحصیلات عالی و تحصیل در خارج کشور محروم شوند، بلکه زندگی خصوصی آینده آنان نیز به اراده بازجویان و مأموران امنیتی رقم بخورد.»

وی با اشاره به این گفته طرفداران نظریه ولایت فقیه که لازمه اجرای حدود الهی به دست گرفتن قدرت است، این پرسش را مطرح کرد: «آیا قطع کردن روزی منتقدان و مخالفان، در تنگنا قرار دادن خانواده آن‌ها و محروم کردن فرزندان آن‌ها از بدیهی‌ترین حقوق انسانی یعنی تحصیل‌‌ همان حدود الهی است که نظام ولایت فقیه در ایران برای اجرای آن تشکیل شده است؟»

این عضو زندانی شورای مرکزی جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در نامه سرگشاده خود به رهبر جمهوری اسلامی همچنین به بازداشت همسرش، فخرالسادات محتشمی‌پور، در خیابان و نگهداری او در زندان انفرادی اعتراض کرد و به چه علت باید همسر من که جز اعتراض به دستگیری من و نوشتن نامه به شوهرش در وبلاگ خود کاری نکرده است، باید محاکمه شود؟

مصطفی تاج‌زاده هدف از این اقدام مقام‌های قضایی را «اعمال فشار و وادار کردن» او «به سکوت و عدم اظهار نظر در باره امور کشور» دانست و نوشت: «من نگران محکومیت و حبس همسرم نیستم و محکومیت او مانع اظهار نظر من در باره مسائل کشور نخواهد شد، بی‌شک شریک و همراه زندگی من این ظلم را نیز تاوان ادامه راهی می‌داند که مشترکاً برگزیده‌ایم.»

وی در پایان نامه خود نوشت: «من به این می اندیشم نظامی که با این سرعت در سراشیبی سقوط اخلاقی و معنوی حرکت می‌کند چه سرنوشتی خواهد یافت و این ملت چه تاوان سنگینی از این بابت خواهد پرداخت. من تنها این را می‌فهمم که آنچه که امروز به نام دین و نظام دینی در این کشور اجرا می‌شود هیچ نسبتی با دین ندارد و مسؤلانی که آمر و عامل این امور هستند هیچ نسبتی با دین و خدای دین ندارند.»

فخری محتشمی پور، همسر مصطفی تاج زاده به تازگی دادگاهی شده است.
XS
SM
MD
LG