لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۰

نخست وزیر بریتانیا به خاطر ضعف دولت در کمک به قربانیان آتش سوزی عذرخواهی کرد


ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، روز چهارشنبه ۳۱ خرداد به خاطر «ضعف و ناتوانی دولت» در کمک به قربانیان حادثه آتش سوزی بزرگ در برج گرنفل در شهر لندن عذرخواهی کرد. همزمان دولت بریتانیا تامین مسکن برای افرادی را که بی خانمان شده اند، آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ترزا می ضمن پذیرش مسئولیت ضعف های دولتش در برخورد با پیامدهای آتش سوزی هفته گذشته تعهد داد که قربانیان این حادثه کمک های بیشتری دریافت خواهند کرد.

او در جلسه پارلمان بریتانیا گفت:«کمک به خانواده ها در اولین ساعات پس از وقوع حادثه کافی و موثر نبود. این ناتوانی دولت در سطح محلی و ملی بود که نتوانستند به مردمی که به شدت به کمک نیاز داشتند، خدمات ارائه دهند.»

خانم می با عذرخواهی به خاطر این ضعف ها افزود:‌«مسئولیت جبران این کاستی ها را بر عهده می گيرد».

نخست‌وزیر اضافه کرد: خانواده‌هایی که خانه خود را از دست داده اند از محل صندوق اضطراری، کمک هزینه مربوط به پیش قسط خرید مسکن را دریافت خواهند کرد.

او یک بار دیگر تعهد کرد تمام کسانی که خانه خود را از دست داده اند طی سه هفته در منازل دیگری اسکان داده خواهند شد.

در همین حال، ساجد جاوید، وزیر امور محلی در دولت بریتانیا، گفت ۶۸ مسکن دولتی نوساز در یکی از محلات غرب لندن که بهای آنها در بازار حدود ۳.۵ میلیون پوند است در اختیار این افراد قرار خواهد گرفت.

او افزود: این اولین مجموعه از مسکن های دائمی است که در اختیار قربانیان آتش سوزی قرار می گیرد.

پلیس می گوید در جریان این آتش سوزی ۷۹ تن کشته و یا مفقود شده اند.

بر اساس این گزارش، حادثه آتش سوزی در برج مسکونی گرنفل، شکاف اقتصادی عمیق بین گروه‌های اجتماعی ساکن شهر لندن را به خوبی برجسته کرد. این برج مسکونی که اکثر ساکنان آن خانواده‌های معمولی و فقیر بودند در فاصله چند صد متری از یکی از گرانقیمت ترین محلات بریتانیا واقع شده بود. محله کنزینگتون در غرب لندن یکی از نقاط اصلی لندن است که در سال‌های اخیر خریداران خارجی مستقلات در آنجا سرمایه گذاری کرده‌اند.

به نوشته رویترز، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، از دولت خواسته است برای تامین مسکن نجات یافتگان،‌ خانه‌های خالی را در این محله ضبط و مصادره کند.

طبق برآوردهای بنگاه های معاملات مسکن، قیمت خانه ها در مجموعه مسکونی تازه سازی که قرار است دولت بخشی از قربانیان این حادثه را آنجا اسکان دهد یبن ۱.۵ تا ۳.۵ میلیون پوند است. این مجموعه مسکونی تا برج گرنفل کمی بیشتر از یک کیلومتر فاصله دارد.

دولت می گوید خانه هایی که در اختیار قربانیان قرار خواهد گرفت ترکیبی از آپارتمان های یک، دو و سه اتاقه است و شرکت ساختمانی سازنده این مجموعه مسکونی با تخصیص نیروی بیشتر تلاش می کند هر چه سریع‌تر آنها را آماده کند.

XS
SM
MD
LG