لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۶

اوباما با رهبران حقوق مدنی درباره وضعیت فرگوسن گفتگو می کند


باراک اوباما،‌ رئيس جمهوری آمريکا،دوشنبه، ۱۰ آذر ماه، با اعضای دولت خود،‌ رهبران حقوق مدنی و ‌مقام های پليس درباره وضعيت در شهر فرگوسن در ايالت ميسوری اين کشور تشکیل جلسه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، کاخ سفيد گفت که نشست روز دوشنبه برنامه دستگاه های فدرال برای تجهيز نيروهای پليس به تجهيزات نظامی را مرور خواهد کرد.

آقای اوباما همچنين قرار است با رهبران جوان حقوق مدنی آمريکا در مورد چالش هايی که به خاطر «بی اعتمادی بين پليس و جوامع رنگين پوست»‌به وجود آمده است گفت و گو خواهد کرد.

رئيس جمهوری آمريکا سپس با مقام های دولتی و پليس در مورد تقويت منطق مسکونی مشورت خواهد کرد.

آسوشيتدپرس در خبر ديگری نوشت که قرار است وزارت دادگستری آمريکا تحقيقات مستقلی را درباره نقض احتمالی حقوق مدنی انجام دهد. اين تحقيقات می تواند به صدور اتهام عليه دارن ويلسن،‌ افسر پليسی که حدود چهار ماه پيش مايکل براون، ‌جوان ۱۸ ساله، را با شليک بيش از ۱۰ گلوله به قتل رساند، منجر شود. با اين وجود، صدور اين اتهام ها به مدارک مستدل و قوی نياز دارد.

موافقان اين افسر پليس می‌گويند مايکل براون، نوجوان سياه‌پوست، اسلحه او را قاپيده بود اما منتقدان پليس می‌گويند مايکل براون بدون هيچ درگيری قصد داشته خود را تسليم کند.

به نوشته آسوشيتدپرس، ‌وزارت دادگستری آمريکا همچنين قصد دارد تحقيقاتی را در مورد اداره پليس شهر فرگوسن انجام دهد.

اخبار مربوط به ملاقات های باراک اوباما و نيز خبر مربوط به تحقيقات مستقل وزارت دادگستری آمريکا در شرايطی اعلام شده اند که پس از آنکه هيئت دادگاه ايالت ميسوری عليه ‌دارن ويلسن، ‌افسر پليس، اعلان جرم نکرد،‌ تظاهرات جديد در فرگوسن و چند شهر ديگر آمريکا برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری ها،‌تظاهرات در فرگوسن خشونت بار بوده و تعدادی نيز بازداشت شده اند.

باراک اوباما، رئيس‌جمهوری آمريکا، پس از دور جديد تظاهرات از معترضان خواست تا از خشونت دوری کنند و از نيروهای پليس نيز خواست تا خويشتن‌دار باشند.

او در کنفرانسی تلويزيونی گفت: «بايد درک کنيم که وضعيت فرگوسن بازتاب چالشی گسترده‌تر است که ما به عنوان يک ملت همچنان با آن روبه‌رو هستيم. واقعيت اين است که در بسياری از مناطق اين کشور، بی‌اعتمادی عميقی بين پليس و جوامع رنگين‌پوست وجود دارد.»

XS
SM
MD
LG