لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۳

پیروزی و صعود پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا


تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی مقابل الوحده امارات، راهی دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد. پرسپولیس در این بازی با نتیجه ۴ بر ۲ به برتری رسید تا مانند دیدار رفت، هر سه امتیاز بازی را نصیب خود کند.

صعود پرسپولیس منوط به عدم برتری الریان قطر در دیدار همزمان بود که از الهلال میزبانی می‌کرد. رقابتی پر افت و خیز که در متن آن، جای برنده و بازنده تغییر کرد اما سرانجام با نتیجه چهار بر سه به سود الهلال عربستان تمام شد.

الهلال با سه پیروزی و سه تساوی بدون شکست، ۱۲ امتیازی شد و به عنوان تیم نخست صعود کرد. پرسپولیس هم با ۹ امتیاز بالاتر از الریان و الوحده راهی دور بعد شد.

در این دیدار مهدی طارمی به عنوان بهترین بازیکن زمین شناخته شد. او سه گل به ثمر رساند. گل نخست سرخپوشان را هم سروش رفیعی زد.

احمد العکبری با شوت سنگین از راه دور و سباستین تالیابو که آرژانتینی است با اشتباه بیرانوند، گل‌های الوحده را زدند.

طارمی گلزن بوشهری، تعداد گل‌هایش را در لیگ قهرمانان آسیا به عدد ۶ رساند و در صدر جدول گلزنان لیگ قهرمانان ایستاد.

با احتساب ۱۸ گل طارمی در لیگ برتر، او در این فصل تاکنون ۲۴ گل به ثمر رسانده.

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی (کاپیتان)، محمد انصاری، حسین ماهینی، صادق محرمی، کمال کامیابی‌نیا، فرشاد احمدزاده، سروش رفیعی، محسن مسلمان، مهدی طارمی و وحید امیری ترکیب اولیه پرسپولیس در این مسابقه بودند.

با توجه به مشخص شدن شرایط گروه چهارم مسابقات و اینکه گروه‌های دوم و چهارم باید مقابل هم قرار بگیرند، حریف پرسپولیس در دور بعد مشخص شد.

لخویا از قطر رقیب پرسپولیس در مرحله حذفی خواهد بود و در دو دیدار رفت و برگشت به مصاف این تیم می‌رود. لخویا با توجه به صدرنشینی در گروهش، در دیدار رفت مهمان پرسپولیس است.

تیم‌های لخویا و الجیش در قطر ادغام شده و این موضوع را به اطلاع کنفدراسیون فوتبال آسیا رسانده‌اند. تیم جدید، الدحیل نام دارد.

ذوب آهن اصفهان در گروه سوم به مصاف الاهلی عربستان رفت. ذوب آهن برای صعود، به کسب پیروزی نیاز داشت اما با دو گل شکست خورد تا از دور رقابت‌ها حذف شود. از این گروه، العین امارات و الاهلی عربستان راهی دور بعد شدند.

روز سه شنبه در ادامه رقابت‌ها، استقلال تهران و استقلال خوزستان برای قطعی شدن صعود مقابل حریفان خود می‌ایستند.

استقلال در دوحه با التعاون عربستان رویارو خواهد شد و استقلال خوزستان هم در اهواز، میزبان الجزیره امارات است.

XS
SM
MD
LG