لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۱

حضور سنگین نیروهای نظامی در بروکسل پس از افزایش سطح هشدار


در روزی که هشدار امنیتی در بروکسل پایتخت بلژیک به بالاترین سطح ممکن افزایش یافت، خبرگزاری‌ها از حضور سنگین نیروهای پلیس و ارتش در اطراف چهارراه‌ها، تعطیلی سیستم حمل و نقل زیرزمینی، و بسته شدن فروشگاه‌ها به دلیل نگرانی از تکرار «حادثه‌ای در سطح حملات پاریس» خبر می‌دهند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس شامگاه شنبه به نقل از شارل میشل، نخست‌وزیر بلژیک نوشت که تصمیم به افزایش هشدار امنیتی به بالاترین حد ممکن، «بر اساس اطلاعاتی دقیق در مورد خطر وقوع حمله‌ای مشابه به حملات پاریس توسط چندین فرد مسلح به بمب و سلاح، احتمالاً در چند نقطه مختلف و به طور همزمان» اتخاذ شده است.

تصمیم به افزایش سطح هشدار در بلژیک، در نشست جمعه‌شب سرویس‌های ضد تروریستی و امنیت ملی این کشور اعلام شد.

استقرار یک خودروی نظامی در برابر ایستگاه راه‌آهن مرکزی بروکسل
استقرار یک خودروی نظامی در برابر ایستگاه راه‌آهن مرکزی بروکسل

مشاهدات خبرنگار خبرگزاری فرانسه از بروکسل حاکی از آن است که میدان بزرگ شهر که به طور معمول، مملو از گردشگران است، خالی است و تنها خودروهای زرهی در اطراف ساختمان‌های عمومی به چشم می‌خورند.

سی‌ان‌ان هم یاد آور شده که گرچه در بعد از ظهر روز شنبه، خیابان‌های بروکسل کاملاً خالی نبود اما به طور محسوسی از حجم رفت و آمد در آنها کاسته شده بود.

نیروهای ارتش از روز شنبه با حضور در خیابان‌های بروکسل، چهره شهر را امنیتی‌تر کردند
نیروهای ارتش از روز شنبه با حضور در خیابان‌های بروکسل، چهره شهر را امنیتی‌تر کردند

در همین زمینه گاردین در گزارشی از وضعیت روز شنبه در بروسکل نوشته است که فروشگاه‌ها و مراکز خرید بسته شده‌اند، بازی‌های فوتبال لغو شده‌اند، کنسرت‌ها تعطیل شده‌اند، و موزه‌ها، سالن‌های موسیقی و گالری‌ها، درهای خود را در روزهای پایانی هفته به روی مراجعان بسته‌اند.

گاردین به تعطیلی متروی بروکسل هم اشاره کرده و یادآوری شده که سیستم حمل و نقل زیرزمینی پایتخت بلژیک تا بعد از ظهر یکشنبه تعطیل خواهد بود.

آخرین بار که سطح هشدار امنیتی در شهر بروکسل به بالاترین حد افزایش یافته بود، در ماه مه ۲۰۱۴ پس از حمله مردان مسلح به موزه یهودیان در این شهر بود که چهار نفر در آن کشته شدند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:41 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG