لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۳

پوشش همزمان دومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

دومین مناظره انتخاباتی شش نامزد تأیید صلاحیت شده برای انتخابات ریاست جمهوری، با تمرکز بر مباحث فرهنگی و سیاسی برگزار شد. قرار است آخرین مناظره نامزدها، جمعه ۲۲ اردیبهشت با تمرکز بر موضوعات اقتصادی برگزار شود.

  • حسن روحانی، ابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف، اسحاق جهانگیری، مصطفی میرسلیم و مصطفی هاشمی‌طبا، شش نامزد تأیید صلاحیت شده برای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری هستند.
  • انتخابات ریاست جمهوری دو هفته دیگر، جمعه ۲۹ اردیبهشت برگزار خواهد شد.
  • نخستین مناظزه نامزدها جمعه گذشته با محور مباحث اجتماعی برگزار شد، اما در حالی که برخی از موضوعات اجتماعی، از جمله آموزش و پرورش سهمی در این مناظره نداشت، نامزدها وقت بیشتری را به بحث بر سر دیدگاه‌های اقتصادی و سیاسی خود اختصاص دادند.
  • بعد از مناظره هفته پیش، چهار نامزد نسبت به روند برگزاری مناظره نخست و حواشی آن اعتراض کردند که قرار است در مناظره امروز، این شکایات «جبران شود».
  • گزارش‌ها و تحلیل‌های مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراها را در صفحه ویژه رادیو فردا دنبال کنید.
۱۵:۳۶ ۱۵.۲.۱۳۹۶

در آستانه برگزاری دومین مناظره انتخاباتی نامزدها، احسان قاضی‌زاده هاشمی رئیس کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخاباتی گفته است که با توجه به آنکه حسن روحانی در مناظره پیشین، یک دقیقه و هشت ثانیه بیش از زمان در نظر گرفته شده صحبت کرده است، دیگر نامزدها فرصت خواهند داشت که در بخش پایانی از مابه‌التفاوت زمان صرف شده خود، با این زمان استفاده کنند.

این محاسبه بر پایه ۲۴ دقیقه وقت تعیین‌شده برای نامزدها در نظر گزفته شده، و بر اساس اعلام آقای قاضی‌زاده، مابه‌التفاوت زمان صرف شده اسحاق جهانگیری ۴ ثانیه، محمدباقر قالیباف ۲۶ ثانیه، و ابراهیم رئیسی ۵۸ ثانیه است.

در مورد دو نامزد دیگر با توجه به اینکه آنها کمتر از ۲۴ دقیقه مقرر استفاده کرده‌اند، تنها یک دقیقه و هشت ثانیه به فرصت آنها افزوده خواهد شد.

۱۵:۴۰ ۱۵.۲.۱۳۹۶

دومین مناظره انتخاباتی، با محور مباحث سیاسی و فرهنگی، از ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران آغاز می‌شود، و علاوه بر شبکه یک تلویزیون دولتی ایران، شبکه خبر و شبکه رادیویی ایران هم به طور همزمان آن را پوشش می‌دهند.

این مناظره همچنین از ساعت ۲۲ امشب به وقت تهران از شبکه چهار تلویزیون و شبکه رادیویی جوان بازپخش خواهد شد.

۱۵:۴۳ ۱۵.۲.۱۳۹۶

صدا و سیمای جمهوری اسلامی در خبرگزاری وابسته به خود، میزان استقبال مخاطبان از مناظره اول را ۶۰ درصد ارزیابی کرده است.

این رسانه دولتی بر پایه یک نظرسنجی مدعی است که از زمان انجام آن مناظره، میزان مراجعه شهروندان به شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی‌اش برای کسب خبرهای انتخاباتی، افزایش داشته، و همزمان استفاده شهروندان از شبکه‌های اجتماعی به این منظور کاهشی دو درصدی را شاهد بوده است.

۱۵:۴۷ ۱۵.۲.۱۳۹۶

بر پایه اعلام خبرگزاری صدا و سیما، هم‌اکنون هر شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری برای مناظره وارد این سازمان شده‌اند.

۱۶:۰۰ ۱۵.۲.۱۳۹۶

چند خبرگزاری ایران سخنان محمدباقر قالیباف به هنگام ورود در صدا و سیما بازتاب داده‌اند که در آن بار دیگر به حضور همزمان حسن روحانی و معاون اولش در انتخابات اعتراض شده است.

آقای قالیباف گفته است که در مناظره قبلی رئیس‌جمهور و معاون اولش هر دو با هم شرکت کردند و دو بار فرصت داشتند که از دولت دفاع کنند و این از عدالت به دور بود.

در مقابل به نقل از اسحاق جهانگیری گزارش شده که گفته است در این مناظره جدی خواهد بود.

موضوع حضور آقای جهانگیری در این دوره از انتخابات در مناظره قبلی هم با اعتراض آقای قالیباف روبه‌رو شد، اما در آن زمان آقای جهانگیری به او توصیه کرد که تحمل رقیب را داشته باشد و تأکید کرد به نمایندگی از اصلاح‌طلبان و برای طرح دیدگاه آنها در انتخابات نامزد شده است.

۱۶:۱۱ ۱۵.۲.۱۳۹۶

در مناظره امروز همچون مناظره پیشین نوبت ارائه دیدگاه‌های نامزدها با قرعه‌کشی تعیین شد، و بر این اساس به ترتیب اسحاق جهانگیری، ابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف، مصطفی میرسلیم، حسن روحانی و مصطفی هاشمی‌طبا به ارائه دیدگاه‌های خود خواهند پرداخت.

۱۶:۳۸ ۱۵.۲.۱۳۹۶

گزارش‌ها و تحلیل‌های مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراها را در صفحه ویژه رادیو فردا دنبال کنید.

۱۶:۴۱ ۱۵.۲.۱۳۹۶

کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات در آغاز مناظره دوم از نامزدها خواست از توهین و هتک حرمت به یکدیگر خودداری کنند و در چارچوب موضوعات مناظره مباحث خود را جمع‌بندی کنند.

۱۶:۴۶ ۱۵.۲.۱۳۹۶

نخستین نامزدی که به ارائه دیدگاه‌های خود در مناظره دوم می‌پردازد، محمدباقر قالیباف است. آقای قالیباف مباحث خود را از یادآوری کشف یک «محموله قاچاق» در هفته جاری شروع کرد و این محموله را به وزیر آموزش و پروش منتسب کرد.

او گفت که این موضوع، اعتماد مردم و معلمان را به آموزش و پرورش خدشه‌دار می‌کند.

۱۶:۴۹ ۱۵.۲.۱۳۹۶

در نقد مباحث مطرح شده آقای قالیباف که قرار بود به سؤالی در مورد کیفیت آموزش پاسخ دهد، مصطفی میرسلیم اعتراض کرد که دیدگاه ارائه شده غیرمرتبط با سؤال مطرح شده است، و در پاسخ آقای قالیباف به موضع آموزش و پژوهش اشاره نشده است.

آقای میرسلیم از تعطیلی طرح‌های پژوهشی در دولت یازدهم انتقاد کرد و گفت که دولت به جای واردات هواپیما می‌توانست به ساخت و صادرات برخی قطعات هواپیما بپردازد.

بیشتر

XS
SM
MD
LG