لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۰۱

نماینده مجلس: بارها در مورد تحقیق و تفحص از بنیاد شهید تهدید شدم


رئیس کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید می‌گوید که «دستان پشت پرده در مجلس» از قرائت خلاصه این گزارشِ «۳۰ هزار برگی» در صحن علنی مجلس «جلوگیری» کرده و در مدت بررسی این پرونده «بارها» او را «تهدید» کرده‌اند.

امیر خجسته، روز شنبه هفتم فروردین، در مصاحبه با وب‌سایت خانه ملت، وابسته به مجلس شورای اسلامی، گفت که «دستان پشت پرده درمجلس برای جلوگیری از قرائت گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید درصحن علنی وجود داشت».

آقای خجسته که رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس نیز هست، همچنین بدون اشاره به جزئیات اعلام کرد که در طول مدت بررسی تحقیق وتفحص از بنیاد شهید «بارها تهدید» شده است.

او تأکید کرد که این «۳۰هزار برگ» گزارش تحقیق و تفحص دارای «مدارک و اسناد معتبر» است و «حب و بغض سیاسی نیست».

نمایندگان مجلس ۲۰ خرداد ۹۲ تحقیق و تفحص از عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران را تصویب کردند و اعضای هیئت تحقیق و تفحص سال گذشته چندین بار از احتمال قرائت این گزارش خبر داده بودند.

با این حال این گزارش هنوز در صحن علنی مجلس قرائت نشده است.

آقای خجسته پیش از این بارها با اشاره به گزارش تحقیق و تقفحص، سازمان‌های اقتصادی وابسته به بنیاد شهید از جمله بانک دی و سازمان اقتصادی کوثر را به «تخلف‌های مالی فراوانی» متهم کرده است.

او همچنین بدون اشاره به جزئیات شرکت‌های زیر نظر بنیاد شهید را متهم به ارسال «صدها میلیارد تومان» از اموال دولتی به «خارج از کشور از طریق صرافی بانک دی» کرده است.

در همین حال روزنامه ايران سال گذشته در گزارشی از «جابه‌جایی ۱۷۰ میلیاردی در حساب‌های بنیاد شهید و خروج این منابع از کشور» خبر داده بود.

عباس صلاحی، دیگر عضو هیئت تحقیق و تحفص از بنیاد شهید، نیز این بنیاد را به «واردات خودروهای لوکس با کارت جانبازی» متهم کرده بود.

در مقابل مسعود زریبافان، رئیس بنیاد شهید در دولت احمدی‌نژاد، اعلام کرده بود که آقای خجسته که از مدیران بنیاد شهید در استان همدان بوده به دلیل استفاده از امکانات دولتی برای «تبلیغات انتخابات مجلس» برکنار شده و به دلایل سیاسی به دنبال تحقیق و تحفص از این بنیاد است.

پیش از این رسانه‌های ایران گزارش‌هایی را از «کشف اختلاس ۱۵ میلیارد تومانی در بنیاد شهید» منتشر کرده بودند.

در همین زمینه روزنامه خراسان تابستان سال ۹۱ اعلام کرده بود که مأموران سازمان بازرسی کل کشور به هنگام تجسس خود در امور مالی بنیاد شهید متوجه این اختلاس میلیاردی شدند که گفته می‌شود «یکی از مدیران باسابقه بنیاد» عامل آن است.

XS
SM
MD
LG