لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۵

به هواپیمای حامل پرویز مشرف تیراندازی شد


رییس جمهوری پاکستان از متحدان ایالات متحده آمریکا است.
رییس جمهوری پاکستان از متحدان ایالات متحده آمریکا است.

خبرگزاری ها گزارش داده اند که هواپيمای حامل پرويز مشرف، رييس جمهوری اين کشور، هنگام برخاستن از يک پايگاه هوايی ارتش پاکستان در شهر راولپندی، هدف تيراندازی قرار گرفته است.


با اين حال، به گفته اين مقام ها، گلوله های شليک شده، به هواپيمای حامل آقای مشرف اصابت نکرده اند و اين هواپيما سالم در شهر تربت، در شمال غربی پاکستان، بر زمين نشسته است.


یک مقام ارشد امنیتی مطلع که نامش فاش نشده به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که این تیراندازی ها، «تلاش شکست خورده برای ترور» رییس جمهوری پاکستان بوده اند.


رييس جمهوری پاکستان، که يکی از متحدان کليدی آمريکا در مبارزه عليه تروريسم است، تاکنون چند بار از تلاش گروه تروريستی القاعده برای ترور او جان سالم بدر برده است.


اما ژنرال وحيد ارشد، سخنگوی ارتش اين کشور، در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه گفت: «اين تيراندازی ارتباطی به رييس جمهوری نداشت.»


هنوز روشن نیست که این حادثه با بحران طلاب شورشی در مسجد لال پاکستان ارتباطی داشته یا خیر.


برای خواندن آخرین گزارش درباره طلاب مسجد لال، اینجا کلیک کنید


با اين همه، گزارش ها حکايت از آن دارند که پس از اين رويداد، پليس بلافاصله خانه ای را در راولپندی محاصره کرد و يک سلاح ضدهوايی ۱۲.۷ ميلی متری و يک قبضه تيربار ۷.۶۲ ميلی متری را بر روی پشت بام آن يافت.


يک مقام اطلاعاتی پاکستانی گفت که سلاح های پيدا شده، شبيه همان سلاح هايی هستند که طالبان درافغانستان استفاده می کند.


کمال شاه، ازمقام های دولتی پاکستان، در اين مورد به خبرنگاران گفت: «هواپيمای رييس جمهوری نمی توانست هدف قرار گرفته باشد، هم به دليل فاصله آن با محل استقرار سلاح ها و هم به خاطر اينکه صدای تيراندازی مدت زيادی پس از رفتن هواپيما شنيده شد.»


خبرگزاری آسوشيتدپرس به نقل از يکی از همسايگان خانه ای که مورد حمله پليس قرار گرفت، نوشت: «او دو بار صدای رگبار تيراندازی را برای يک دقيقه و يا کمتر از يک دقيقه شنيد.»


محمد آصف گفت: «در همان زمان، يک هواپيمای کوچک در حال پرواز بود.»


XS
SM
MD
LG