لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۷

تور ونزوئلاگردی چاوز برای ستاره مشهور هالیوود


رييس جمهوری ونزوئلا که از ميزبانی شون پن خوشحال است، روز جمعه سوم اوت، همراه با اين ستاره هاليوود با هواپيما و يا يک دستگاه جيپ نظامی از سراسر کشور ونزوئلا ديدار کرد.
رييس جمهوری ونزوئلا که از ميزبانی شون پن خوشحال است، روز جمعه سوم اوت، همراه با اين ستاره هاليوود با هواپيما و يا يک دستگاه جيپ نظامی از سراسر کشور ونزوئلا ديدار کرد.

درخارج از هواپيمای رياست جمهوری و نزوئلا، هوگو چاوز با لبخندی بر لب، دست خود را بر روی شانه شون پن گذاشت و با ستايش از هنر بازيگری او گفت:« و حالا اين هم فرد ضد بوش ما.»


به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، رييس جمهوری ونزوئلا که از ميزبانی شون پن خوشحال است، روز جمعه سوم اوت، همراه با اين ستاره هاليوود با هواپيما و يا يک دستگاه جيپ نظامی از سراسر کشور ونزوئلا ديدار کرد.


شون پن، برنده جايزه اسکار که پيش از اين از جنگ عراق انتقاد و عليه جورج بوش، رييس جمهوری آمريکا، اعلام جرم کرده بود، پس از گزارش های از عراق و ايران می گويد که به عنوان يک روزنامه نگار آزاد به ونزوئلا آمده است تا ديده های خود را درمورد اين کشور آمريکای جنوبی بنويسد.


چاوز ضمن معرفی شون پن به خبرنگاران، در غرب ونزوئلا گفت: «او مرد شجاعی است.»


او افزود: «شون پن، مرد ساکتی است، اما شعله در درون او می سوزد.»


آقای چاوز، شون پن را به خاطر انتقادهايش از دولت آمريکا و امپرياليسم مورد ستايش قرار داد.

آقای پن ، آخرين چهره سرشناس آمريکايی پس از دنی گلاور، هنرپيشه، هری بلافونته، خواننده، و سيندی شيهان، فعال صلح، است که با آقای چاوز ديدار می کند.


وی که از سخنرانی های آقای چاوز ياداشت های کوچکی برمی داشت، هنگامی که رييس جمهوری ونزوئلا از او خواست سخنانی بگويد، گفت: «من به اينجا آمدم تا کشور بزرگی را ببينم. من دراينجا کشور بزرگی را يافتم.»


شون پن اضافه کرد: «من همچنين به عنوان يک روزنامه نگار به اينجا آمده ام و برای رسانه ای که مرا فرستاده است، بايد منتظر بمانم تا حقايقی را که مشخص شده است، درک کنم و سفر خود را به پايان ببرم.»


او سپس از هوگو چاوز به خاطر موافقت با سفرش به ونزوئلا تشکر کرد.


آقای چاوز نيز شون پن را به خاطر انتقادهايش از دولت آمريکا و امپرياليسم مورد ستايش قرار داد.


رييس جمهوری سوسياليست ونزوئلا با انتقاد از سياست های آمريکا که بیان اینکه او «با جنگ، جهان را به نابودی می کشاند»، نسبت به آنچه «مشکلات اقتصادی در آمریکا» می خواند، هشدار داد.


او گفت: «درآنجا می تواند انقلابی بوقوع بپيوندد و ما به آنها کمک می کنيم. بايد به آمريکا کمک کرد، زيرا درحال انفجار از درون خود است.»


درطول اين سفر، شهرت و اعتبار آقای پن تحت الشعاع حمايت و ابراز احساسات هواداران آقای چاوز نسبت به او قرار داشت.


در اين حال، مخالفان هوگو چاوز سفر شون پن به ونزوئلا را مورد انقاد قرار داده و گفته اند که او به عنوان ابزار سياسی مورد استفاده قرار گرفته است.


XS
SM
MD
LG