لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۲۱

برتری رضا یزدانی بر گوگشلیدزه در داربی کشتی آزاد مازندران


رضا یزدانی با دوبنده قرمز/ عکس تزئینی است
رضا یزدانی با دوبنده قرمز/ عکس تزئینی است
در هفته دوم از دور برگشت لیگ بر‌تر کشتی آزاد ایران، داربی حساس و پر هیجان کشتی آزاد مازندران بین تیم شهدای جویبار و گاز مازندران که جمعی از ستارگان ایرانی و خارجی را به خدمت گرفته‌اند، با برتری تیم شگفتی‌ساز جویبار به پایان رسید.

این مسابقه در سالن سیدرسول حسینی شهرستان ساری و در حضور هزاران تماشاگر که موفق شده بودند از بین متقاضیان فراوان تماشای مسابقه که پشت درهای بسته سالن ازدحام کرده بودند، راهی به داخل بیابند برگزار شد.

جویباری‌ها با نتیجه قابل توجه ۶ بر ۱ شاگردان مراد محمدی کاپیتان سابق تیم ملی کشتی آزاد ایران را از پیش رو برداشتند.

با این برتری جویباری‌ها با هدایت محمود اسماعیل‌پور از اساتید سازندگی در کشتی ایران که نخبگانی مثل مهدی حاجی‌زاده و رضا یزدانی را پرورش داده است، در صدر گروه دوم ایستادند.

جویبار که در دور رفت هم گاز را شکست داده بود، باز هم مانع از کامیابی تیم متول گاز شد که در کنار ملی پوشانش از ستاره‌های کشتی آزاد اوکراین و گرجستان سود می‌برد.

نتایج هفت دیدار برگزار شده و شرح کشتی‌ها در زیر آمده. اسامی کشتی‌گیران جویبار در ابتدا آمده است.

۵۵ کیلو: مهرداد حدادی ۰ - ۷ محمدحسین سلطانی

حدادی نمایش ضعیفی ارائه کرد تا گاز که میزبان مسابقه بود، یک بر صفر پیش بیافتد.

۶۰ کیلو: مسعود اسماعیل‌پور ۴ - ۱ واسیلی فدروشین.

اسماعیل‌پور در وقت دوم با دو بار زیرگیری و بارانداز از نایب قهرمان المپیک پکن امتیاز گرفت و سند شکست او را امضا کرد.

کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد به رغم قهرمانی اسماعیل‌پور در آسیا و نمایش خیره کننده‌اش در جام جهانی ۲۰۰۹ مقابل بسیک کودوخوف از روسیه، همواره نسبت به او برای قرار گرفتن در ترکیب تیم ملی برای مسابقات جهانی بی‌اعتنا بوده است.

۶۶ کیلو: محمد نادری ۲ - ۰ نصر الله فدایی

جویبار با این پیروزی دو بر یک از گاز جلو افتاد. فدایی نایب قهرمان جوانان جهان در سال ۲۰۰۵ است.

۷۴ کیلو: سعید داداش‌پور ۲-۰ مرتضی رضایی قلعه

گاز حساب ویژه‌ای روی رضایی قلعه عضو تیم ملی جوانان باز کرده بود تا مسابقه را به تساوی بکشاند اما با این شکست، جویبار سه بر یک پیش افتاد.

۸۴ کیلو: احسان لشگری ۷-۰ علی اصغر بذری

با کسب چهارمین برد، پیروزی جویبار در این مسابقه قطعی شد. لشگری در تایم دوم با باراندازهای پیاپی ۶ امتیاز از بذری گرفت.

بذری که نایب قهرمان سال ۲۰۰۶ جهان است، پیش از این گفته بود که اگر برای بازی‌های آسیایی گوانگجو انتخاب شود از کشتی خوداحافظی خواهد کرد. او در لیگ بر‌تر امسال نمایش بسیار ضعیفی ارائه کرده است.

۹۶ کیلو: رضا یزدانی ۴-۲ گئورگی گوگشلیدزه

حساس‌ترین کشتی در کل رقابت‌های لیگ امسال را یزدانی به سود خود خاتمه داد.

گئورگی گوگشلیدزه قهرمان سال ۲۰۰۱ جهان که در دهسال گذشته کلکسیونی از مدال‌های رنگارنگ جهان و المپیک را به سینه زده، در دور رفت هم باید با یزدانی روبه‌رو می‌شد اما پلنگ جویبار، به خاطر سرماخوردگی مقابل او قرار نگرفت.

این بار اما یزدانی تایم اول را با دو زیرگیری عالی، ۲-۰ برنده شد. در تایم دوم یزدانی باز به پای حریف رسید اما نتوانست خاک کند. این تایم ۰-۰ تمام شد تا کار به قار به قانون خم گیری کشیده شود.

گوی رنگی از داخل کیسه رئیس تشک این مسابقه، به سود گاز خارج شد و گوگشلیدزه در کلینچ یک امتیاز گرفت تا کار به وقت سوم بکشد.

در وقت سوم یزدانی که از ابتدا هجومی ظاهر شده بود، گوگشلیدزه را از تشک بیرون برد و ۱- ۰ پیش افتاد. در ادامه این مصاف تماشایی، کشتی گیر گرجی با استفاده از تجربه‌اش یزدانی را در خاک نشاند.

یزدانی در حالی که فقط ۱۵ ثانیه به پایان مسابقه مانده بود، بار دیگر گوگشلیدزه را خاک کرد و ۲-۱ این تایم را برد تا برنده جدالی شود که در سطح اول کشتی جهان به انجام رسید.

۱۲۰ کیلو: کمیل قاسمی (برنده) ۵-۶ هادی پورعلیجان

پورعلیجان اگرچه تایم دوم را ۴-۱ برد اما وقت‌های اول و دوم را باخت تا ضمن به پایان رسیدن زیبا‌ترین نبرد دور مقدماتی لیگ بر‌تر کشتی آزاد ایران، شکستی سنگین برای تیم گاز رقم بخورد.
XS
SM
MD
LG