لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۲

وکیل آفرین چیت‌ساز: از الله‌کرم شکایت می‌کنیم


وکیل آفرین چیت‌‌ساز، روزنامه‌نگار زندانی، خبر داد که به نمایندگی از موکلش از حسین الله‌کرم به دلیل انتشار مطلبی «کذب و به‌دور از اخلاق» درباره این روزنامه‌نگار زندانی شکایت خواهد کرد.

محمد مقیمی در صفحه فیس‌بوک خود با اشاره به اینکه خانم چیت‌ساز در زندان به سر می‌برد و «به دلیل پارگی مینیسک دو زانو از وضعیت جسمی خوبی برخوردار نیست»، افزود که در این شرایط اشخاصی در فضای مجازی مطلبی «کذب و به‌دور از اخلاق» علیه موکلش منتشر کرده‌اند.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

آقای مقیمی این مطلب را «مصادیق بارز افترا، نشر اکاذیب و جرایم ضد عفت و اخلاق عمومی» خواند و افزود «که اینگونه اعمال که نشان از ضعف و بی‌خردی دارد، نتیجه عکس می‌دهد و افکار عمومی در این موارد بهتر از هر دادگاهی قضاوت می‌کند».

وی تاکید کرد که دادخواهی در این باره حق مسلم موکلش و خانواده او است و او «در اسرع وقت نسبت تعقیب کیفری این اشخاص از طریق مجاری قانونی و قضایی» اقدام خواهد کرد.

حسین الله‌کرم، دبیر شورای هماهنگی انصار حزب‌الله، در روزهای گذشته در صفحه اینستاگرام خود نوشته بود که زنی به نام و نام خانوادگی اختصاری «آ-چ» که به اتهام «جاسوسی» بازداشت شده، به «ارتباط غیراخلاقی» با پنج وزیر کابینه حسن روحانی «اعتراف کرده است».

آقای الله‌کرم مدعی شده بود که دلیل استعفای علی جنتی از وزارت ارشاد نیز «ارتباط غیراخلاقی» با این فرد بوده است.

وی با استفاده از تصویری با عنوان «نفود» برای این مطلب تاکید کرده بود که «پرونده‌ فساد اخلاقی کابینه را وارد فاز جدیدی کرده است که می‌تواند منجر به سونامی شرمساری شود».

آقای الله‌کرم مستنداتی درباره این ادعای خود ارائه نکرده است.

آفرین چیت‌ساز، احسان مازندرانی، عیسی سحرخیز و سامان صفرزایی، چهار روزنامه‌نگار در آبان ۹۴ دستگیر شدند و داوود اسدی، برادر هوشنگ اسدی، روزنامه‌نگار، نیز به همراه این روزنامه‌نگاران بازداشت شده بود.

اطلاعات سپاه پاسداران این روزنامه‌نگاران را متهم کرده که «اعضای یک شبکه نفوذی دولت‌های غربی» هستند اما علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و علی مطهری، نماینده تهران، این نظر را تأیید کرده بودند که هدف از این بازداشت‌ها «تسویه حساب سیاسی» بوده است.

آفرین چیت‌ساز در دادگاه بدوی به ۱۰ سال زندان محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدید نظر به دو سال کاهش یافت.

خانم چیت‌ساز در تیر ماه به دلیل ساییدگی زانو و برای عمل جراحی به مرخصی آمده بود اما وب سایت کلمه در مهر ماه خبر داده بود که او بعد از عمل زانو «با فشار بخش امنیتی سپاه پاسداران» به زندان اوین بازگشته است.

XS
SM
MD
LG