لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۳

استقلال خوزستان ۱ استقلال تهران ۱؛ تساوی صدرنشینان به سود پرسپولیس


بازی استقلال و استقلال خوزستان
بازی استقلال و استقلال خوزستان

نتایج روز پایانی از هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال ایران به سود پرسپولیس رقم خورد. تساوی دو تیم صدرنشین استقلال تهران با خوزستان و پیروزی پرسپولیس مقابل سیاه‌جامگان، امیدهای این تیم برای فتح جام را افزایش داد.

حالا استقلال تهران با ۴۴ امتیاز اما حاشیه امنیتی کمتر از قبل در جایگاه نخست است. همنام خوزستانی این تیم ۴۳ امتیازی است و پرسپولیس هم با ۴۲ امتیاز در رده سوم ایستاده. ذوب آهن، تراکتورسازی و نفت تهران ۳۸ امتیازی هستند.

جمعه ۲۷ فروردین پرسپولیس و استقلال بازی سرنوشت‌سازی را مقابل هم برگزار خواهند کرد. پرسپولیس باید در زمین ملوان به میدان برود که هیچ‌وقت جدال راحتی نبوده. شاگردان برانکو دیداری دشوار هم در برابر نفت خواهند داشت.

استقلال تهران با سپاهان، فولاد خوزستان، سایپا و تراکتورسازی روبرو خواهد شد که هیچکدام ساده به نظر نمی‌رسند. بازی‌های باقی‌مانده استقلال خوزستان به این سختی نیست اما شاگردان ویسی در تبریز باید با گسترش و در مشهد با پدیده بازی کنند.

شاید باز هم تکلیف جام قهرمانی به هفته آخر کشیده شود، روزی که پرسپولیس میزبان راه‌آهن است. استقلال خوزستان به مصاف ذوب‌آهن می‌رود و استقلال تهران هم در قم با صبا رویارو می‌شود.

بررسی بازی‌های باقی مانده از سه تیم صدر جدول، به آن معنا نیست که تراکتورسازی، ذوب‌آهن یا نفت مدعی نیستند. بلکه در هفته‌های باقی‌مانده، هر نتیجه دور از انتظاری ممکن است وضعیت جدول را به کلی دگرگون کند.

پرسپولیس دو بار از تیم ته جدولی اما سختکوش سیاه جامگان مشهد عقب افتاد اما سرانجام ۳-۲ پیروز شد. آنهم در حالی که سوشا مکانی به خاطر خطای شدید در محوطه جریمه کارت قرمز گرفت تا تیمش را ۱۰ نفره کند.

مهدی طارمی با وجود دو نمایش نه چندان مطلوب در ترکیب تیم ملی ایران مقابل هندوستان و عمان، بار دیگر در لیگ برتر خوش درخشید و دو گل زیبا برای پرسپولیس به ثمر رساند. علی‌پور هم زننده یک کل دیگر بود.

طارمی با ۱۴ گل در صدر جدول گلزنان لیگ برتر در حاشیه امنیت قرار گرفته. برای سیاه‌جامگان حسین کریمی و میثم حسینی از روی نقطه پنالتی گل زدند.

در ترکیب پرسپولیس سوشا مکانی، مایکل اومانیا، لوکا ماریچ، احمد نوراللهی (لوبانف از دقیقه ۵۸ به خاطر اخراج سوشا به زمین آمد)، امید عالیشاه، کمال کامیابی نیا، محمد انصاری، رامین رضاییان، علی علیپور (مهرداد کفشگری) محسن مسلمان و مهدی طارمی به میدان رفتند.

برانکو ایوانکوویچ در پایان بازی گفت: «آنچه خوشحالم می‌کند این است که بازیکنانم با استحقاق کامل بازی را بردند. در نیم ساعت آخر یک بازیکن کمتر داشتیم و یک گل هم عقب بودیم اما بازیکنانم اراده و خواست‌شان در کسب برتری را نشان دادند.»

دیدار تیم‌های استقلال تهران و استقلال خوزستان با تساوی یک بر یک به پایان رسید. گل استقلال تهران را میثم مجیدی وارد دروازه تیم سابقش کرد و برای استقلال خوزستان فرشاد سالاروند موفق به گلزنی شد.

پرویز مظلومی درباره بخت تیمش برای تصاحب جام قهرمانی گفت: «ما امیدواریم و تلاش هم می‌کنیم که صدر جدول را تا آخر فصل حفظ کنیم.»

در دیگر بازی برگزار شده، نفت با گل سیدجلال حسینی توانست راه‌آهن را شکست دهد. پدیده مشهد هم از سد استقلال اهواز گذشت.

XS
SM
MD
LG