لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۵

دست‌کم ۶۱ کشته در آتش‌سوزی جنگل‌های پرتغال


آتش‌سوزی در مرکز پرتغال
آتش‌سوزی در مرکز پرتغال

‌دولت پرتغال اعلام کرد در پی آتش‌سوزی در جنگل‌های مرکز این کشور دست‌کم ۶۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ده‌ها نفر دیگر نیز مصدوم شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گفته می‌شود بیشتر قربانیان در خودروهای خود سوخته و جان خود را از دست داده‌اند.

نزدیک به ۶۰۰ آتش‌نشان با ۱۶۰ دستگاه خودروی آتش‌‌نشانی برای اطفای حریق غروب شنبه به منطقه «پدروگائو گرانده» اعزام شده‌اند.

آنتونیو کوستا، نخست‌وزیر پرتغال، روز یکشنبه ۲۸ خرداد گفت: «متاسفانه به‌نظر می‌‌رسد این بزرگترین تراژدی‌ آتش‌سوزی جنگل است که در سال‌های اخیر دیده‌ایم.»

نخست‌وزیر همچنین احتمال داد شمار قربانبان افزایش یابد و گفت: «‌هم‌اکنون اولویت، نجات آنهایی است که ممکن است در خطر باشند.»

روز شنبه در چندین منطقه پرتغال دمای هوا به بیش از ۴۰ درجه سانتی‌گراد رسید که نزدیک به ۶۰ مورد آتش‌سوزی در جنگل‌های این کشور در پی داشت.

به گفته ژورژ گومز، وزیر کشور پرتغال، ۶۱ نفر در این آتش‌سوزی‌ها کشته شده‌اند که بیشترشان در داخل خودروی خود طعمه حریق شده‌اند.

وزیر کشور پرتغال آمار زخمی‌ها را دست‌کم ۵۹ نفر اعلام کرد. به گفته وزیر کشور پرتغال زبانه‌های آتش از همه سو قربانیان را فراگرفته بود.

او هم‌چنین افزود که هنوز نمی‌توان گفت قربانیان در حال فرار از آتش بوده‌اند یا به‌صورت ناگهانی زبانه‌های آتش آنها را غافلگیر کرده است.

یان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا، با ابراز همدردی از آمادگی اتحادیه اروپا برای کمک به پرتغال خبر داد.

سال گذشته نزدیک به ۱۰۰ هزار هکتار از زمین‌های پرتغال دچار آتش‌سوزی شدند.

XS
SM
MD
LG