لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۵

اصابت گلوله‌های درگیری‌های قره‌باغ به خاک ایران


 درگیری‌های قره باغ
درگیری‌های قره باغ

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرده است که سه گلوله انفجاری از درگیری‌های قره باغ به نزدیکی یکی از روستاهای شهرستان خدا آفرین اصابت کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، به نقل از سعید شبستری روز یکشنبه ۱۵ فروردین گزارش داد که درگیری‌ها عمدتا در عمق منطقه مورد مناقشه روی داده، اما سه گلوله انفجاری به نزدیکی یکی از روستاهای شهرستان خدا آفرین در ساعت ۱۹ روز شنبه برخورد کرده است. به‌گفته وی «خوشبختانه این اتفاق به غیر از خسارت مختصر به یکی از تیرهای برق فشار قوی که باعث قطع برق در منطقه شد هیچ گونه خسارت مالی و جانی دیگری در بر نداشته است».

دبیر شورای تامین استان افزود: در پی این اتفاق، از سوی مرزبانی استان درخواست ملاقات مرزی به طرفین اعلام شد و در این ملاقات، دو طرف درگیری بعد از «تذکر جدی و اخطار رسمی مرزبانی جمهوری اسلامی، متعهد شدند که چنین اتفاقی تکرار نشود».

وی در ادامه گفت که «در حال حاضر امنیت کامل در مرزهای استان برقرار است و نیروهای مسلح و مرزبانی آماده پاسخ‌گویی قاطع به هر گونه تعرضی به خاک کشورمان هستند. تدابیر لازم در شورای تامین استان و شهرستان‌های مرزی اندیشیده شده و هیچ گونه مشکل خاصی در منطقه نداریم».

تنش‌ میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از نیمه‌شب شنبه ۱۴ فروردین ماه به تبادل آتش منجر شد و در این درگیری‌ها کشته شدن ۳۲ نفر و وجود دهها زخمی از هر دو طرف به‌صورت رسمی تایید شده است.

جمهوری آذربایجان ظهر یکشنبه بصورت یکجانبه اعلام آتش بس کرد.

در همین زمینه، به غیر از وزارت خارجه ایران که قبلا طرفین را به آتش بس دعوت کرده بود، حسین دهقان وزیر دفاع ایران نیز با همتایان ارمنی و آذربایجانی خود گفت‌وگو کرده است.

سایت رسمی وزارت دفاع ایران روز یکشنبه گزارش کرد که دهقان در تماس تلفنی با همتایان خود در جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان ضمن تأکید بر ضرورت توقف هرچه سریعتر درگیری نظامی، خواستار خویشتن‌داری دو کشور و حل و فصل بحران از طریق مذاکره و گفتگو کرد.

XS
SM
MD
LG