لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۵:۵۵

انتقال کیارستمی از بخش مراقبت‌های ویژه به بخش عمومی


مسئول رسیدگی به امور درمان عباس کیارستمی خبر داد که این کارگردان سینما از آی‌سی‌یو به بخش عمومی منتقل شده‌، حال او «خوب است» و «وضعیت بحرانی تقریبا رفع شده است».

به گزارش خبرگزاری ایسنا،رضا پایدار، روز یکشنبه، ۲۲ فروردین، درعین حال اعلام کرد که درمان آقای کیارستمی باید ادامه پیدا کند.

به گفته آقای پایدار، انتقال این کارگردان سینما از آی‌سی‌یو به بخش عمومی به این معنا است که او «مریض عادی تلقی» می‌شود و پزشکان از وضعیت جسمیش «مطمئن» هستند.

پزشکان معالج عباس کیارستمی همچنین اعلام کرده اند که او موفق شده است راه برود، صحبت می‌کند و غذا می‌خورد.

عباس کیارستمی، کارگردان پرآوازه سینمای ایران، برای دومین بار طی هفته‌های اخیر روز دوشنبه، ۱۲ فروردین، تحت عمل جراحی قرار گرفت.

پیش از این گزارش‌هایی درباره ابتلای این کارگردان سینما به سرطان منتشر شده بود، اما مسئول رسیدگی به امور درمان عباس کیارستمی این گزارش‌ها را تکذیب کرده و بیماری او را «پلیپ روده» اعلام کرده است.

در همین حال محسن تدین‌فر، مدیر عامل بیمارستان جم، که این کارگردان سینما در آن بستری‌ است، روز یکشنبه، ۱۵ فروردین، اعلام کرده بود که آقای کیارستمی به دلیل جراحی روده و عفونت کیسه صفرا دچار «عفونت‌های متعدد شکمی» شده است.

بحث ابتلای عباس کیارستمی به بیماری سرطان نخستین بار از قول فریدون جیرانی، کارگردان و منتقد سینما، در نخستین روزهای فروردین در رسانه‌های داخل ایران مطرح شد.

بر اساس گزارش‌ها، آقای جیرانی گفته بود که عباس کیارستمی دچار سرطان شده و حتی به‌خاطر خونریزی مدتی را نیز در حالت کما به‌سر برده است.

این سخنان را اما خود آقای جیرانی بلافاصله تکذیب کرد. با این حال گزارش‌ها دست‌کم عمل جراحی عباس کیارستمی در آستانه سال ۱۳۹۵ را تایید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، روز یکشنبه تعدادی از هنرمندان از جمله جعفر پناهی،‌ کیانوش عیاری و حسن آقا کریمی با حضور در بیمارستان حال این کارگردان سینما را جویا شدند.

براساس این گزارش،هر چند عباس کیارستمی از بخش مراقبت‌های ویژه به بخش عمومی منتقل شده است اما خانواده او ترجیح می‌دهند که کسی او را ملاقات نکند.

عباس کیارستمی تنها کارگردان سینمای ایران است که موفق به دریافت جایزه معتبر نخل طلای جشنواره فیلم کن فرانسه شده است. «طعم گیلاس» عنوان این ساخته تحسین‌شده اوست که اواسط دهه ۱۳۷۰ ساخته شد.

«کپی برابر اصل»، «زیر درختان زیتون»، «باد ما را خواهد برد» و «خانه دوست کجاست» از دیگر آثار شاخص این هنرمند است.

XS
SM
MD
LG