لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۳۹

پنس: آمریکا، ژاپن و کره جنوبی درباره تشدید تحریم‌های پیونگ‌یانگ هم‌نظرند


مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا در کنار کیم یو یونگ خواهر رهبر کره شمالی در افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی
مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا در کنار کیم یو یونگ خواهر رهبر کره شمالی در افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده، گفت که کره‌ جنوبی، ژاپن و آمریکا، با با وجود گرم شدن روابط دو کره در بازی‌های المپیک زمستانی، در مورد انزوای کره شمالی به خاطر برنامه هسته‌ای‌اش کاملاً هم‌نظر هستند.

مایک پنس که برای افتتاح بازی‌های المپیک زمستانی به کره جنوبی سفر کرده بود، هنگام پرواز به آمریکا به خبرنگاران همراهش گفت: «هیچ اختلافی میان ایالات متحده، جمهوری کره و ژاپن در مورد لزوم ادامه انزوای اقتصادی و دیپلماتیک کره شمالی تا زمان کنار گذاشتن برنامه‌ هسته‌ای و موشکی‌اش وجود ندارد».

به گزارش رویترز یک مقام بلندپایه همراه مایک پنس نیز به خبرنگاران گفت کره جنوبی و ژاپن خواستار ادامه و تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه کره شمالی هستند.

دولت دونالد ترامپ بارها تأکید کرده، تا زمانی که کره شمالی برنامه هسته‌ای و موشک‌های بالستیک خود را کنار نگذارد، جایی برای مذاکره وجود ندارد.

این مقام همراه پنس که رویترز از وی نامی نبرده، گفت شنبه شب معاون رئیس‌جمهور آمریکا و مون جائه این، رئیس‌جمهور کره جنوبی، هنگام تماشای افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی، درباره تشدید تحریم‌های علیه کره شمالی صحبت کرده‌اند.

به گفته این مقام آمریکایی، با این حال پنس و مون درباره دعوت از رئیس‌جمهور کره جنوبی به کره شمالی سخنی رد و بدل نکردند.

این مقام آمریکایی افزود که رئیس‌جمهور کره جنوبی جزئیات دیدارش با مقام‌های کره شمالی را با مایک پنس در میان گذاشته است. او جزئیات بیشتری ارائه نداد.

با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز؛ ح.ر./م.ا.
XS
SM
MD
LG