لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۰۷

قدردانی پوتین از ترامپ به‌خاطر کمک سی‌آی‌ای در خنثی‌سازی حملات سن‌پترزبورگ


ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ برای دومین بار در چند روز گذشته گفت‌وگوی تلفنی داشتند.
ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ برای دومین بار در چند روز گذشته گفت‌وگوی تلفنی داشتند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، از همتای آمریکایی خود دونالد ترامپ به خاطر کمک اطلاعاتی سازمان سی‌آی‌ای برای خنثی کردن یک رشته بمب‌گذاری در سن پترزبورگ قدردانی کرد.

به گزارش‌ خبرگزاری آسوشیتدپرس کاخ کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین روز یکشنبه ۲۶ آذر در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور آمریکا، به خاطر کمک اطلاعاتی سازمان سیا، که منجر به دستگیری مظنونان تروریستی شد، قدردانی کرده است.

بنا بر اعلام کرملین این مظنونان قصد داشتند در کلیسای کازان و شماری دیگر از اماکن پرجمعیت سن پترزبورگ بمبگذاری کنند.

کاخ کرملین می‌افزاید رئیس‌جمهور روسیه از همتای آمریکایی خود خواسته است که از جانب او از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سی‌آی‌ای، قدردانی کند.

ولادیمیر پوتین همچنین به دونالد ترامپ اطمینان داده که سازمان‌های امنیتی روسیه همچون گذشته هرگونه اطلاعات در مورد تهدیدهای تروریستی را در اختیار آمریکا بگذارند.

این دومین تماس تلفنی رؤسای جمهور روسیه و آمریکا از روز پنجشنبه تا کنون است.

بنا بر بیانیه کاخ سفید، دونالد ترامپ به خاطر اذعان آقای پوتین به قدرت اقتصادی آمریکا روز پنجشنبه از او تشکر کرده بود. در مکالمه روز پنجشنبه این دو رهبر همچنین درباره همکاری در مورد بحران شبه‌جزیره کره رایزنی کردند.

سرویس امنیت فدرال روسیه، اف‌اس‌بی، روز جمعه اعلام کرد هفت مظنون مرتبط با داعش را دستگیر کرده که قصد داشته‌اند در تعطیلات آخر هفته آینده به حملات تروریستی در سن پترزبوگ دست بزنند.

به گفته سرویس امنیت فدرال روسیه این افراد درصدد حمله انتحاری به کلیسای کازان و یک رشته انفجار در مراکز پرجمعیت سن پترزبورگ بوده‌اند.

بنا بر اعلام سرویس امنیت فدرال روسیه در آپارتمانی در سن پترزبورگ مواد منفجره، سلاح‌های خودکار و متون افراطی کشف و ضبط شده است.

رسانه‌های روسیه گزارش کرده‌اند که کلیسای سن پترزبورگ هدف اصلی این حملات بوده است.

هفته گذشته سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد چندین مظنون مرتبط با داعش را در مسکو دستگیر کرده که قصد انجام حملات تروریستی در جشن‌های سال نو داشته‌اند.

در ماه آوریل امسال براثر حمله انتحاری به متروی سن پترزبورگ ۱۶ نفر کشته و بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند.

XS
SM
MD
LG