لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۱

معاون وزارت خارجه: سلطان قابوس به تهران می‌آید


خبرگزاری دولتی ایرنا به نقل از یک منبع آگاه در سفارت ایران در عمان گزارش داده است که سلطان قابوس یکشنبه هفته آینده به تهران سفر خواهد کرد. معاون وزارت خارجه سفر قریب‌الوقوع سلطان قابوس به تهران را تایید کرده است.

در عین حال روزنامه جمهوری اسلامی نوشته است برپایه اخبار غیر رسمی پادشاه عمان به منظور میانجیگری میان ایران و آمریکا به تهران سفر می‌کند.

خبرگزاری ایرنا روز چهارشنبه ۳۰ مرداد به نقل از منبع آگاه خود در سفارت ایران گزارش داد «تعداد قابل توجهی از وزیران دولت عمان» نیز سلطان قابوس را در سفر به تهران همراهی خواهند کرد.

ایرنا همچنین به نقل از حسین امیرعبداللهیان معاون عربی-آفریقایی وزارت خارجه افزوده است که یکی از اهداف این سفر مناسبات دو جانبه و رایزنی‌های منطقه‌ای است.

عمان یکی از معدود کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس است که پیش و پس از انقلاب مناسبات نزدیکی با ایران داشته است.

سلطان قابوس همچنین برای آزادی زندانیان آمریکایی در ایران و همچنین آزادی زندانیان ایرانی در آمریکا و کشورهای غربی میانجیگری کرده است.

خبرگزاری ایرنا حضور دو یا سه روزه سلطان قابوس در تهران پس از روی کار آمدن دولت روحانی را نشانه اهمیت این سفر عنوان کرده است.

این خبرگزاری همچنین به نقل از منبع آگاه خود در سفارت ایران می‌افزاید که اغلب موضوعات مورد بحث سلطان عمان مسائل «سیاسی» خواهد بود.

در همین حال روزنامه جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع خود نوشت
براساس اخبار غيررسمی، پادشاه عمان در نظر دارد ميان مسئولان ايرانی و مقام‌های آمريكایی برای حل اختلافات فيمابين ميانجبگری كند.

این روزنامه می‌افزاید هنوز معلوم نیست که سلطان قابوس حامل پیامی برای ایران است یا نه.
XS
SM
MD
LG