لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۵۵

عراق: تقریبا همه مناطق تلعفر از داعش بازپس گرفته شده است


 نیروهای حشد الشعبی در تلعفر
نیروهای حشد الشعبی در تلعفر

ارتش عراق روز یکشنبه پنجم شهریور، اعلام کرد تقریبا تمام مناطق شهر تلعفر از گروه حکومت اسلامی (داعش) باز پس گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ارتش عراق در بیانیه‌ای گفت: تنها پس از هشت روز نبرد، ۲۹ منطقه شهر تلعفر از داعش بارپس گرفته شد.

در همین حال سرلشکر عبدالامیر یارالله، فرمانده عملیات «قادمون یا تلعفر» (تلعفر ما می‌آییم)، اعلام کرد: «امروز تمام مناطق مرکزی تلعفر از دست داعش آزاد شد».

فالح الفیاض، رئیس هیئت بسیج مردمی عراق (حشد الشعبی)، نیز در بیانیه‌ای «پیروزی سریع» در تلعفر را تبریک گفت.

به گفته ژنرال یحیی رسول، سخنگوی ارتش عراق، نبرد در منطقه العیاضیه در ۱۱ کیلومتری شمال عرب تلعفر همچنان ادامه دارد. وی افزود نیروهای عراقی پس از آزادسازی العیاضیه پیروزی کامل در تلعفر را اعلام خواهند کرد.

نیروهای عراقی در نبرد با داعش از پوشش هوایی آمریکا برخوردار هستند.

تلعفر در میانه خطوط مواصلاتی موصل به سوریه قرار دارد. شهر موصل در تیرماه امسال پس از ماه‌ها نبرد سنگین از کنترل نیروهای داعش خارج شد.

رویترز به نقل از منابع عراقی و غربی نوشته است احتمالا دو هزار نیروی داعش در تلعفر در مقابل ۵۰ هزار نیروی عراقی مقاومت می‌کردند.

این خبرگزاری به نقل از ساکنانی که تلعفر را قبل از عملیات ترک کرده بودند، نوشت: نیروهای داعش در این شهر فرسوده شده‌ بودند. دهها هزار نفر از ساکنان تلعفر پیش از حمله ارتش عارق از این شهر گریختند.

XS
SM
MD
LG