لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۱

ویمبلدون ۲۰۱۶: هیجان، منهای جوکوویچ


 سرینا ویلیامز
سرینا ویلیامز

رقابت‌های ویمبلدون ۲۰۱۶ بی‌آنکه زیر سایه بازی‌های جام ملت‌های اروپا قرار گرفته باشد، در اوج هیجان دنبال می‌شود.

بخشی از جذابیت هر تورنمنت، رقابت ستاره‌ها در روزهای پایانی است اما حتی حذف نوواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان نیز لطمه‌ای به حساسیت روزهای آخر نزد.

در مسابقات زنان سرینا ویلیامز بار دیگر به فینال رسید. بانوی تمام‌نشدنی تنیس از دهه ۹۰ میلادی در سطح اول این رشته ورزشی حضور دارد و می‌درخشد.

ویلیامز ۳۴ ساله، دختران جوان را یکی پس از دیگری شکست داد تا در آستانه دفاع از عنوان قهرمانی‌اش بایستد.

سه بازی آخر ویلیامز با رقبایی از روسیه بود که به هیچکدام‌شان یک ست هم واگذار نکرد. سپس یکی از آسان‌ترین بازی‌های دوران ورزشی‌اش در دور نیمه‌نهایی را پشت سر گذاشت.

سرینا در دو دست متوالی با نتایج ۶-۲ و ۶-۰ مقابل النا وسنینا به برتری رسید. خواهر ۳۶ ساله‌اش ونوس هم تورنمنتی رویایی را سپری کرد و توانست به نیمه‌نهایی برسد.

آنجلیک کربر از آلمان بدون واگذاری حتی یک ست، گام به نخستین فینال خود در بازی‌های ویمبلدون گذاشت.

بازی فینال امسال ویمبلدون، تکرار فینال نخستین گرنداسلم سال در ملبورن است که آن مسابقه را کربر آلمانی به سود خود خاتمه داد.

در رقابت‌های مردان و در غیاب رافائل نادال مصدوم، نوواک جوکوویچ به سم کوئری از آمریکا باخت و حذف شد. کوئری خود در یک چهارم نهایی به میلوس رائونیچ از کانادا باخت.

با وجود حذف نوواک، از جذابیت مراحل پایانی کم نشد. راجر فدرر مانند سرینا ویلیامز، فعلاً قصد بازنشستگی ندارد و در برابر جوانان می‌درخشد.

ستاره سوئیسی در یک چهارم نهایی، بازی ۲-۰ باخته را ۳-۲ از مارین چیلیچ کروات برد. چیلیچ در این مسابقه سه امتیاز مچ پوئینت یا پیروزی‌بخش داشت که فدرر هر سه را خراب کرد.

اندی ماری از کشور میزبان در حالی به نیمه‌نهایی رسیده که مقابل سونگا از فرانسه به زحمت افتاد و ۳-۲ برنده شد. او برای راهیابی به دیدار نهایی باید مقابل توماس بردیچ از جمهوری چک بایستد.

در مسابقات دو نفره مردان برادران برایان از آمریکا حذف شدند. از جمع ۸ نفری که به این مرحله رسیده‌اند، چهار نفرشان فرانسوی هستند.

در دو نفره زنان، خواهران ویلیامز حضور دارند و تاکنون حتی یک ست هم واگذار نکرده‌اند. بخت شماره یک، تیم مشکل از مارتینا هینگیس سوئیسی و سانیا میرزا از هندوستان بودند که در یک چهارم، شکست خوردند و حذف شدند.

ایران دو نماینده شاخص در ویمبلدون ۲۰۱۶ دارد. علی نیلی به عنوان سرداور، پارسال هم بازی فینال را قضاوت کرد. از جمله بازی‌های امسال که او داوری‌اش را به عهده داشت، رقابت اندی ماری مقابل نیک کیریوس از استرالیا بود.

در مسابقات پیشکسوتان نیز منصور بهرامی حضور دارد و همراه با پاتریک مک‌انرو در رقابت‌های دو نفره به مصاف بازیکنان مطرح جهان در دهه ۸۰ میلادی می‌رود.

XS
SM
MD
LG