لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۱

ترامپ: آمریکا تحریم‌های بیشتری علیه کره شمالی وضع می‌کند


دونالد ترامپ می‌گوید که با رئیس‌جمهوری چین درباره «اعمال تحریک‌‌آمیز کره شمالی» گفت‌وگو کرده است.
دونالد ترامپ می‌گوید که با رئیس‌جمهوری چین درباره «اعمال تحریک‌‌آمیز کره شمالی» گفت‌وگو کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، در واکنش به آخرین آزمایش موشکی کره شمالی اعلام کرد که تحریم‌های بیشتری در انتظار پیونگ‌یانگ خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ در توییت‌های روز چهارشنبه هشتم آذر خود گفت، وی با شی جین پینگ، همتای چینی‌اش، درباره آخرین آزمایش موشکی کره شمالی گفت‌وگو کرده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد که تحریم‌های بیشتری علیه کره شمالی اعمال خواهد شد.

دونالد ترامپ در توییت‌های خود نوشته است که با رئیس‌جمهوری چین درباره «اعمال تحریک‌‌آمیز کره شمالی» گفت‌وگو کرده و افزود: «تحریم‌های عمده دیگری امروز علیه کره شمالی وضع خواهد شد. این وضعیت پاسخ (درخور) خواهد گرفت».

در بیانیه‌ کاخ سفید نیز آمده است که دونالد ترامپ در این مکالمه تلفنی «بر عزم ایالات متخده برای دفاع از خود و هم‌پیمانانش» تاکید کرده است.

کاخ سفید می‌افزاید رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین تاکید کرده که چین «از همه اهرم‌های موجود برای قانع ساختن کره شمالی جهت پایان دادن به تحریکاتش و بازگشت به مسیر غیرهسته‌ای شدن» استفاده کند.

بنا بر اعلام وزارت دفاع آمریکا،کره شمالی روز سه‌شنبه یک موشک دیگر بالیستیک آزمایش کرد که در دریای ژاپن فرود آمد. وزارت دفاع آمریکا می‌گوید این موشک بیشتر از همه موشک‌های پیشین ارتفاع گرفته است.

در همین حال رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، در همین روز گفت آمریکا احتمالا موسسات مالی بیشتری را هدف تحریم‌های خود قرار دهد.

وی افزود که واشینگتن «فهرست بلندی از تحریم‌های بالقوه بیشتر» در دست دارد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین تاکید کرد که وی همچنان به تلاش‌های دیپلماتیک خود در مورد کره‌ شمالی ادامه خواهد داد. پیشتر دونالد ترامپ گفته بود که تلاش برای مذاکره با کره شمالی «اتلاف وقت» است.

دمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه هم آزمایش موشکی کره شمالی را تحریک‌آمیز خواند و گفت این اقدام به تلاش‌ها برای حل‌وفصل بحران شبه‌جزیره کره صدمه می‌زند.

وزارت خارجه چین با صدور بیانیه‌ای از نگرانی جدی پکن در مورد این آزمایش خبر داد.

مون جائه این، رئیس‌جمهوری کره جنوبی، هم در گفت‌وگو با شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن خواستار تشدید تحریم‌ها و فشارها بر کره شمالی شد.

شورای امنیت روز چهارشنبه در مورد آخرین آزمایش موشک بالستیک کره شمالی تشکیل جلسه می‌دهد.

XS
SM
MD
LG