لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۲۷

بازداشت ۳۷ مظنون مرتبط با «داعش» در ترکیه


عکس تزئینی است
عکس تزئینی است

رسانه‌های ترکیه روز چهارشنبه، ۱۴ تیرماه، خبر دادند که پلیس این کشور ۳۷ مظنون به عضویت در گروه «داعش» را در یک عملیات ضدتروریستی دستگیر کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پلیس ترکیه در یک عملیات هماهنگ ۲۵ نفر را در سراسر ترکیه سه‌شنبه‌‌شب دستگیر کرد.

در همین زمینه خبرگزاری دوغان ترکیه گزارش داد که این افراد که مظنون به عضویت در گروه «خلافت اسلامی» یا «داعش» هستند، به مدت چهار ماه تحت نظر بوده‌اند.

خبرگزاری آناتولی هم گزارش داد که این عملیات در استان‌های استانبول، ازمیر، قوجاایلی، دنیزلی، آغری، بینگول، آدیامان و ماردین صورت گرفته است.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

آناتولی می‌افزاید هدف از این عملیات خنثی کردن نقشه حملات ترویستی و متلاشی کردن این گروه بوده است.

خبرگزاری دوغان همچنین گزارش داد که در عملیاتی جداگانه، پلیس ۱۲ نفر و از جمله دو کودک را در استان آدنا به ظن ارتباط با گروه داعش سه‌شنبه شب دستگیر کرده است.

خبرگزاری آناتولی به نقل از منبعی که نخواسته‌ نامش فاش شود گزارش داد که یک دختر ۱۴ ساله اندونزیایی در میان دستگیرشدگان است.

به گفته همین منبع خبری برخی از این مظنونان برای حمله در داخل ترکیه و برخی نیز برای حملات تروریستی در خارج از کشور برنامه‌ریزی کرده بودند. اجتماعات مذهبی در قونیه و غازیان‌تپه از جمله اهداف مظنونان بوده است.

خبرگزاری آناتولی می‌گوید نزدیک به ۱۹۰ نفر ماه گذشته در سراسر ترکیه به ظن ارتباط با گروه‌های تروریستی دستگیر شده‌اند که ۲۰ نفر آنها مظنون به ارتباط با داعش هستند.

آن چنان که مقام‌های ترکیه می‌گویند در سال‌های اخیر بیش از پنج هزار نفر در این کشور به ظن ارتباط با داعش دستگیر شده‌اند. در حدود ۳۲۹۰ از جنگجویان خارجی از ۹۵ کشور مختلف، طبق گفته این مقام‌ها، از ترکیه اخراج شده‌اند و جلو ورود بیش از ۳۸ هزار نفر به کشور گرفته شده است.

در همین حال به گزارش خبرگزاری رویترز، مقام‌های ترکیه اعلام کردند فردی را با ۵ کیلوگرم مواد منفجره در مرز سوریه دستگیر کرده‌اند.

اداره فرمانداری استان ختای اعلام کرد روز سه‌شنبه یک شهروند سوری را که قصد ورود غیرقانونی به خاک ترکیه را داشت با بیش از پنج کیلو تی‌ان‌تی و ۹ چاشنی دستگیر کردند.

XS
SM
MD
LG