لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۲

جام جهانی والیبال؛ ایران به کانادا هم باخت


تیم ملی والیبال ایران در دور دهم جام جهانی ۲۰۱۵، هفتمین شکست را نیز متحمل شد. والیبالیست‌های ایران در سه ست متوالی مغلوب کانادا شدند.

ایران با پذیرش این شکست به رده هشتم سقوط کرد. آخرین بازی ایران در این مسابقات مقابل مصر برگزار خواهد شد.

کواچ برای شروع مسابقه از سعید معروف، محمودی، فائزی، موسوی، میرزاجانپور، قائمی و علیزاده استفاده کرد. ایران در ست نخست به امتیاز ۲۳ رسید.

در گیم دوم برای رفع مشکل دریافت نخست، مرندی جایگزین علیزاده شد. دو تیم در امتیاز ۲۴ به تساوی رسیدند اما رالی با برتری ۲۹ بر ۲۷ کانادا به پایان رسید.

در ست سوم قائمی جای خود را به عبادی‌پور داد اما در ‌‌‌نهایت این ست نیز با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ به سود کانادا تمام شود و چهارمین پیروزی کانادا در جام جهانی به ثبت برسد.

شهرام محمودی ۲۰ امتیاز در این بازی گرفت اما حتی یک گیم هم نصیب ایران نشد. در تیم کانادا جان گوردون ۱۳ امتیاز گرفت. جاستین داف، گاوین اشمیت و نیکولاس هوگ نیز هر کدام ۱۲ امتیاز کسب کردند.

گلن هاگ سرمربی کانادا گفت: می‌دانیم که ایران در بهترین شرایط قرار ندارد اما از پیروزی بر این تیم خوشحالیم.

فردریک وینترز کاپیتان کانادا هم درباره تیمش گفت: دوست داریم با امتیازات بیشتری توکیو را ترک کنیم. پیروزی در سه بازی آخر رکورد خوبی برای ما خواهد بود. به همین دلیل مقابل تونس برای برد تلاش خواهیم کرد.

سعید معروف همتای او در تیم ایران به خبرنگاران گفت: توضیحی ندارم. درباره بد‌ترین روزهای خود صحبت می‌کنیم. فراموش کرده‌ایم چگونه پیروز شویم.

اسلوبودان کواچ عقیده داشت کانادا بسیار قدرتمند بازی کرد اما ایران در شرایط خوبی نبود. او یادآور شد: «خسته بودیم. همچنین تیم از نظر روحی آماده نیست.»

در بالای جدول و برای صعود به المپیک، رقابت بین سه تیم لهستان، آمریکا و ایتالیا به روز پایانی کشید.

لهستان با ایتالیا بازی دارد و اگر ۳ بر ۲ مغلوب شود هم المپیکی خواهد شد. تیم احیا شده ایتالیا با سرمربیگری جیان لورنز بلنینی برای کسب هر سه امتیاز این بازی تلاش خواهد کرد تا امیدهای خود برای صعود را زنده نگه دارد.

بازی زیبای ایتالیا و آرژانتین که تقابل خولیو ولاسکو با تیم سابقش بود، ۳-۲ به سود ایتالیا تمام شد. ایتالیا بیشترین افتخارات تاریخ والیبالش را با ولاسکو رقم زده است.

در روز پایانی جام جهانی، آمریکا مقابل تیم پر انگیزه آرژانتین به میدان خواهد رفت و اگر مغلوب شود و از طرفی ایتالیا هم لهستان را ببرد، در آن صورت آمریکایی‌ها ناباورانه از راهیابی به المپیک باز خواهند ماند و باید در فرصت بعدی برای صعود به المپیک ۲۰۱۶ تلاش کنند.

XS
SM
MD
LG