لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۵

آرژانتین با خولیو ولاسکو المپیکی شد


پیروزی آرژانتین بر ونزوئلا
پیروزی آرژانتین بر ونزوئلا

تیم ملی والیبال آرژانتین با هدایت خولیو ولاسکو، چهارمین کشوری است که سهمیه حضور در المپیک ۲۰۱۶ را دریافت می‌کند.

پیش از این حضور برزیل به عنوان میزبان المپیک، آمریکا و ایتالیا هم به عنوان تیم‌های بر‌تر جام جهانی ۲۰۱۵ در بازی‌های المپیک قطعی شده بود. خولیو ولاسکو پس از جدایی از تیم ملی ایران موفق شد در مدت زمانی کوتاه با ایجاد تحول در تیم کشورش، این تیم را المپیکی کند.

رقابت‌های گزینشی آمریکای جنوبی به میزبانی ونزوئلا برگزار شد و راه‌راه پوشان آرژانتین در سه گیم متوالی از سد کلمبیا و شیلی گذشتند. این تیم پس از المپیک لندن و کسب عنوان پنجمی از فرم مطلوبش فاصله گرفته بود.

دیدار تعیین‌کننده این مسابقات را ونزوئلا و آرژانتین برگزار کردند که شاگردان ولاسکو در پنج گیم بر میزبان مسابقات غلبه کردند. پالاسیوس ۱۸ امتیاز گرفت. او به اتفاق فاکوندو کونته ۱۷ امتیازی، بهترین بازیکنان میدان بودند. کونته که در جام جهانی هم خوش درخشید، پس از هفت سال بازی در ایتالیا اینک عضو باشگاه بلچاتوف لهستان است.

آرژانتین در المپیک ۱۹۸۸ سئول موفق به کسب مدال برنز شده است. دانیل کاستلانی از بهترین بازیکنان وقت جهان بود که بعداً سرمربیگری تیم ملی آرژانتین را نیز برعهده گرفت.

برای المپیک ریو، چهار قاره دارای چهار سهمیه المپیک هستند. تیم‌های دوم و سوم هر قاره نیز در سه گروه رقابت‌های گزینشی تقسیم خواهند شد تا آخرین شانس خود برای راهیابی به المپیک را امتحان کنند.

بر همین اساس ونزوئلا و شیلی به مسابقات گزینشی رسیده‌اند. رقابت‌های انتخابی اروپا با حضور هشت به میزبانی آلمان برگزار خواهد شد. روسیه، لهستان، صربستان و البته فرانسه قهرمان لیگ جهانی، از جدی‌ترین مدعیان‌ این مسابقات هستند.

مسابقات انتخابی آمریکای شمالی و مرکزی به میزبانی کانادا و با همراهی کوبا، مکزیک و پرتوریکو به انجام خواهد رسید.

کنفدراسیون آفریقا هم در پایان مسابقات انتخابی‌اش یک نماینده خواهد داشت که بعید است کشوری غیر از مصر یا تونس باشد.

سرنوشت ایران در دور نهایی مسابقات گزینشی و به میزبانی ژاپن رقم خواهد خورد. یک گروه را شیلی با تیم‌های دوم و سوم آفریقا و تیم سوم آمریکای شمالی و مرکزی تشکیل خواهند داد تا تیم بر‌تر المپیکی شود.

ونزوئلا نیز همراه با تیم‌های دوم و سوم اروپا، تیم دوم آمریکای شمالی و مرکزی، ایران، استرالیا، ژاپن و چین از هفته آخر اردیبهشت به صورت دوره‌ای بازی خواهند کرد. سه تیم بر‌تر جدول رده‌بندی، المپیکی خواهند شد. بر‌ترین تیم آسیایی هم از بین رده‌های چهارم تا هشتم این تورنمنت به المپیک ریو راه خواهد یافت.

اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ‌ملی والیبال ایران پس از ناکامی تیمش در جام واگنر لهستان و جام جهانی، با تصمیم فدراسیون درباره تغییر کادرفنی و انتخاب دستیاران جدید موافقت کرده است.

پس از اظهارات داورزنی در خصوص محتمل بودن تغییر کادر فنی، نام چند مربی سر‌شناس بین‌المللی برای جایگزینی کواچ مطرح شد. این فدراسیون اتخاذ تصمیم نهایی درباره سرنوشت کواچ و کادرفنی تیم ‌ملی را به پایان مهر ماه موکول کرده است.

XS
SM
MD
LG