لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۴۲

اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی علیه کره شمالی وضع کرد


اتحادیه اروپا اعلام کرد تحریم‌های جدیدی علیه کره شمالی وضع کرده است که یکی از بانک‌های متعلق به وزارت خارجه این کشور را نیز در بر می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بیانیه این اتحادیه روز پنج‌شنبه ۱۹ مرداد منتشر شده است و عنوان می‌کند که ۹ نفر از مقامات و شهروندان کره شمالی همراه با چهار نهاد اقتصادی و غیراقتصادی مشمول تحریم‌های جدید خواهند بود که از جمله آنها بانک تجارت خارجی جمهوری دموکراتیک خلق کره است.

این تحریم‌ها شامل مصادره اموال و ممنوعیت سفر برای افراد است و به این ترتیب با احتساب تحریم‌های گذشته تاکنون ۶۲ نفر و ۵۰ نهاد در کشور کره شمالی مشمول تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار می‌گیرند.

آسوشیتدپرس می‌نویسد که اتحادیه اروپا با وضع این تحریم‌ها خود را با تحریم‌های اخیر شورای امنیت سازمان ملل متد علیه کره شمالی همسو کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل در واکنش به آزمایش‌های اخیر موشکی کره شمالی و تلاش‌هایش برای تولید سلاح هسته‌ای روز شنبه به اتفاق آرا تحریم‌های جدیدی را علیه این کشور وضع کرد.

پیونگ‌یانگ به تازگی یک موشک بالستیک قاره‌پیما آزمایش کرده که مقامات نظامی ایالات متحده اذعان دارند برد آن به ایالت آلاسکا در آمریکا می‌رسد. در عین حال روزنامه واشینگتن‌پست نیز گزارش‌های تایید نشده‌ای منتشر کرده که عنوان می‌کند کره شمالی توانسته یک کلاهک هسته‌ای برای نصب بر موشک بالستیک تولید کند.

اما علی‌رغم تحریم‌های شورای امنیت، موضع کره شمالی تهاجمی‌تر از سابق شده است به طوری که تهدید کرده جزیره گوام در اقیانوس آرام را هدف حمله خود قرار خواهد داد، جزیره‌ای که اداره آن بر عهده آمریکا است.

در این حال خبرگزاری رویترز گزارشی از روند نزولی ارزش دلار آمریکا برابر ین ژاپن منتشر کرده که یکی از نتایج تنش‌های میان آمریکا و کره شمالی بوده است.

این گزارش می‌گوید که برای چندین هفته متوالی‌ست که روند سقوط دلار برابر ین ژاپن ادامه یافته و اکنون بهای یک دلار معادل ۵۳. ۱۰۹ ین است. ماه گذشته یک دلار آمریکا برابر ۱۱۴ ین ژاپن بود.

ین ژاپن همواره در رقابت با ارزهای عمده نظیر دلار و یورو بوده است. رویترز می‌نویسد که تصور می‌رود سرمایه‌داران ژاپنی با افزایش تنش‌ها در منطقه و عدم اطمینان نسبت به ثبات آن بخشی از پول‌های خود را به کشورشان بازگردانده‌اند.

XS
SM
MD
LG