لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۱

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه امروز برگزار می‌شود


انتخابات ابن دوره ریاست جمهوری فرانسه به رفراندومی درباره سرنوشت فرانسه در اتحادیه اروپا تعبیر شده است.
انتخابات ابن دوره ریاست جمهوری فرانسه به رفراندومی درباره سرنوشت فرانسه در اتحادیه اروپا تعبیر شده است.

مردم فرانسه به منظور شرکت در دور اول انتخابات ریاست جمهوری این کشور تا ساعاتی دیگر پای صندوق‌های رای می‌روند در حالی که نظرسنجی‌ها از پیشتازی امانوئل مکرون، رهبر حزب میانه‌روی به‌پیش، و مارین لوپن، رهبر حزب راستگرای جبهه ملی فرانسه، حکایت دارد.

فرانسه در دو سال اخیر هدف اصلی حملات داعش و جهادگرایان در اروپا بود و این حملات که بیش از ۲۳۰ کشته برجای گذاشت مناقشات عمده‌ای را درباره باز بودن مرزهای اتحادیه اروپا و مسئله مهاجران در فرانسه و اروپا به دنبال داشت.

آخرین این حملات شامگاه پنج‌شنبه گذشته در خیابان شانزه‌لیزه پاریس انجام شد که به مرگ یک پلیس انجامید و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، پیش‌بینی کرد که این اتفاق به موقعیت مارین لوپن در انتخابات ریاست جمهوری کمک ‌کند.

خانم لوپن در برنامه‌های انتخاباتی خود خواهان سخت‌گیری‌های شدید در پذیرش مهاجران و همچنین خروج فرانسه از اتحادیه اروپا شده. از این رو انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به رفراندومی درباره سرنوشت فرانسه در اتحادیه اروپا تعبیر شده است.

در انتخابات این دوره به جز امانوئل مکرون و مارین لوپن، ۹ نامزد دیگر حضور دارند اما در نهایت رقابت اصلی میان این دو و نیز فرانسوآ فیون رهبر حزب جمهوری‌خواهان و ژان لوک ملانشون رهبر چپ‌ها و حزب فرانسه تسلیم‌نشدنی خواهد بود.

انتخابات این دوره تحت شدیدترین تدابیر امنیتی برگزار می‌شود و حدود ۴۷ میلیون فرانسوی نیز می‌توانند در آن شرکت کنند.

XS
SM
MD
LG