لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۴۱

آمانو با یک شرط به کمیسیون برجام می‌رود


یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی بامداد یکشنبه وارد ایران شد
یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی بامداد یکشنبه وارد ایران شد

یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی، که به تهران سفر کرده برای حضور در کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی شرط تعیین کرد.

آقای آمانو که بامداد یک‌شنبه، ۲۹ شهریور، وارد ایران شده است، ساعت ۱۴ به وقت تهران دیداری با این کمیسیون ۱۵ نفره دارد که خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گزارش داده وی شرط گذاشته این دیدار بدون حضور دوربین‌های تلویزیونی انجام شود.

این گزارش سپس به نقل از عباسعلی منصوری آرانی، عضو کمیسیون برجام، می‌گوید که توافق شده تصویربرداران تنها برای دقایقی کوتاه در این نشست حضور یابند و پس از ضبط چند نما از جلسه خارج شوند.

ماجرای تصویربرداری از جلسات کمیسیون برجام اما در چند روز گذشته نیز موضوع مناقشه بوده است.

این جلسات ابتدا از تلویزیون رسمی ایران پخش می‌شد، اما پس از چند جلسه، مسئول اداره اخبار مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که گروه تصویربرداری سازمان صداوسیما این جلسات را به طور کامل ضبط نخواهد کرد و فقط بخش‌هایی از نشست ضبط می‌شود، امری که انتقادهایی را از هر دو طیف اصول‌گرایان و حامیان دولت حسن روحانی به دنبال داشت.

در این حال اعلام حضور مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کمیسیون برجام توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است، نشستی که معطوف به توافق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ایران موسوم به نقش راه خواهد بود.

یوکیا آمانو پیش از این نیز دیداری با سناتورهای آمریکایی داشت تا درباره هر دو توافق ایران با آژانس و ایران و گروه ۱+۵ توضیح دهد، اگرچه سناتورهای مخالف این توافق‌ها، اعلام کردند که نگرانی‌هایشان درباره این توافقات بیشتر شده است.

سفر آقای آمانو به تهران نیز با هدف بررسی نحوه اجرای نقشه راه انجام شده و وی صبح یک‌شنبه دیدارهای جداگانه‌ای با حسن روحانی، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، و علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، داشت.

XS
SM
MD
LG