لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۵

مادر غنچه قوامی: وکیل دخترم استعفا کرده است


غنچه قوامی
غنچه قوامی

مادر غنچه قوامی گفت که وکیل پرونده دختر او روز دوشنبه ۲۶ آبان استعفا کرده است در حالی که خانواده قوامی چند روزی از وکیل دختر خود بی‌خبر بودند.

وی همچنین با اشاره به اطلاعیه دادستانی تهران اتهامات منتسب به غنچه قوامی از جمله ارتباط با رسانه‌های خارج از کشور را تکذیب کرد.

سوسن مشتاقیان که با رادیو فردا گفت‌وگو می‌کرد، درباره استعفای محمود علیزاده طباطبایی، وکیل پرونده غنچه قوامی، اظهار داشت که او «بعد از چند روز بی‌خبری دیروز (دوشنبه) استعفا کرد و ما هنوز وکیل جدیدی نگرفته‌ایم».

گفت‌وگوی حسین قویمی با سوسن مشتاقیان، مادر غنچه قوامی
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:54 0:00
لینک مستقیم

وی سپس گفت: «آقای علیزاده طباطبایی در چند روز گذشته اظهارات کذبی کرده بود که ما متعجب شدیم و نمی‌دانستیم دلیل آن چیست. مثلا گفته بود که بازجویی‌ها به‌خاطر ماه رمضان و روزه‌داری دختر من طولانی شده است در صورتی که بازجویی اصلا ربطی به ماه رمضان ندارد».

محمود علیزاده طباطبایی چندی پیش گفته بود که در پرونده غنچه قوامی «فضاسازی‌های رسانه‌ای خیلی به وی آسیب زده است».

وی همچنین تاکید داشت که «غنچه قوامی مرتکب تخلفاتی شده که دادسرا آن را جرم محسوب می‌کند».

در همین حال دادستانی تهران روز سه‌شنبه ضمن رد ارتباط پرونده غنچه قوامی با مسئله ممانعت از ورود زنان به ورزشگاه محل بازی‌های والیبال، اتهامات جدیدی را به او نسبت داد.

غنچه قوامی روز ۳۰ خرداد قصد داشت برای تماشای مسابقات جهانی والیبال به ورزشگاه آزادی برود که در نهایت به‌خاطر اعتراض به ممانعت از ورود زنان به ورزشگاه بازداشت شد.

این رخداد واکنش‌های جهانی را به دنبال داشت تا جایی که رییس فدراسیون والیبال ایران گفت که بازداشت غنچه قوامی یکی از دلایل لغو میزبانی مسابقات والیبال نوجوانان جهان در ایران بوده است.

اما دادستانی تهران در اطلاعیه خود، خانم قوامی را به ««ارتباط با اپوزیسیون خارج از کشور و شبکه‌های ماهواره‌ای، شرکت در تجمعات ضد نظام و فیلمبرداری از مقر پلیس محلِ بازداشت» متهم کرده است.

سوسن مشتاقیان ضمن رد این اتهامات به رادیو فردا گفت: «دختر من به‌خاطر مسئله والیبال دستگیر شده و بیشتر بازجویی‌هایش هم در همین باره بوده. حتی بازجوی او در ملاقاتی که با من و پدر غنچه داشت از ما خواست که بگوییم چه کسانی در این زمینه همدست دخترمان بوده‌اند و کمپین ورود زنان به ورزشگاه برای دیدن والیبال از کجا خط گرفته است».

وی با اشاره به اتهام ارتباط با رسانه‌های خارج از کشور اظهار داشت: «دخترم هیچ رابطه‌ای با این رسانه‌ها نداشته است. فقط زمانی که دانشجو بود یک مقاله تحقیقی درباره تحریم‌های ظالمانه اقتصادی منتشر کرد و در آن گفته بود که این تحریم‌ها خیلی به زنان ایرانی فشار آورده. به ما می‌گویند که این مقاله سند سیاه‌نمایی است در حالی که این سند افتخار دخترم است چون از کشورش دفاع کرده».

پیش از این معاون فرهنگی قوه قضاییه اتهامات غنچه قوامی را «تبلیغ علیه نظام و برخی تعاملات با عناصر ضدانقلاب» عنوان کرده بود.

در همین حال مادر غنچه قوامی می‌گوید که دادستانی تهران روز دوشنبه قرار منع تعقیب برای یکی از اتهامات او صادر کرده که «اجتماع و تبانی» است.

سوسن مشتاقیان همچنین گفت که دادستان تهران به شکایت خانواده او از «تخلفات پرونده غنچه قوامی» رسیدگی کرده و این مسئله به بازداشت «فرد متخلف» منجر شده است. وی اما از توضیح جزییات در این باره خودداری کرد.

XS
SM
MD
LG