لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۲۸

هشدار دوباره دادستان تهران به هنرمندان و ورزشکاران درباره مهمانی رفتن


عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران
عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران

دادستان تهران ضمن هشدار به هنرمندان و ورزشکارانی که در «مهمانی‌های مختلط» حضور می‌یابند، عنوان کرد که چون هزینه‌ مجازات حضور در این مهمانی‌ها «پایین» است، همچنان این مهمانی‌ها در ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس جعفری دولت‌آبادی روز سه‌شنبه، هفتم دی، با اشاره به بازداشت چند هنرمند و ورزشکار در برخی مهمانی‌ها گفت که دادستانی به‌ خاطر «محدودیت‌های ناشی از قوانین موجود» در اعلام اسامی دستگیرشدگان «خویشتن‌داری» می‌کند.

هفته گذشته برخی از رسانه‌های اصول‌گرا نظیر خبرگزاری فارس از هجوم نیروهای انتظامی به یک مهمانی در تهران و بازداشت ۲۵ نفر خبر دادند که «یک بازیگر و نویسنده برنامه‌های طنز» نیز جزو بازداشت‌شدگان بود.

اواخر آذرماه نیز دادستان تهران از دستگیری ۱۲۰ زن و مرد در یکی از کافی‌شاپ‌های تهران خبر داده بود.

گزارش خبرگزاری مهر عنوان می‌کند که آقای جعفری دولت‌آبادی در اظهارات روز سه‌شنبه خود به این دو مورد اشاره کرده و گفت که «علت ارتکاب چنین جرایمی پایین بودن هزینه‌های مجازات است».

این اظهارات در حالی‌ است که در برخی موارد، بازداشت حاضران در مهمانی‌های مختلط با مجازات بلافاصله شلاق همراه بوده است.

از جمله این موارد می‌توان به گفته مقامات قضایی قزوین استناد کرد که اوایل خرداد سال جاری اعلام کردند که ۳۵ دختر و پسر جوان در این شهر به جرم حضور در یک مهمانی بازداشت و بلافاصله با ۹۹ ضربه شلاق مجازات شده‌اند.

در ماه‌های اخیر رسانه‌های ایران گزارش‌های متعددی از بازداشت‌ دسته‌جمعی شرکت‌کنندگان در مهمانی‌های مختلط منتشر کرده‌اند. در یکی از این موارد خبرگزاری «میزان» وابسته به قوه قضائیه اوایل اردیبهشت سال جاری از بازداشت هفت بازیگر سر‌شناس در یک «پارتی شبانه» خبر داد.

برخورد با یک مهمانی در تهران حتی به بازداشت سفیر ژاپن در ایران نیز منجر شده است.

XS
SM
MD
LG