لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۲

۳۰ مصدوم بر اثر تصادف قطار مسافربری با کامیون در شمال ایران


مسئولان راه‌آهن ایران می‌گویند که مقصر این حادثه راننده کامیون بوده که با سرعت بالا در مسیر غیرمجاز حرکت می‌کرده و همزمان مشغول تلفن همراه خود نیز بوده
مسئولان راه‌آهن ایران می‌گویند که مقصر این حادثه راننده کامیون بوده که با سرعت بالا در مسیر غیرمجاز حرکت می‌کرده و همزمان مشغول تلفن همراه خود نیز بوده

مسئولان اورژانس و امداد استان مازندران از تصادف یک قطار مسافربری با یک دستگاه کامیون در این استان خبر دادند که ۳۰ مصدوم بر جای گذاشته است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، روز جمعه، اول مرداد به نقل از ذکریا اشکپور، سخنگوی اورژانس ۱۱۵ مازندران گزارش داد که این حادثه صبح جمعه در مسیر راه‌آهن شمال در حوزه گلوگاه رخ داد که در نتیجه آن ۳۰ نفر از مسافران قطار مجروح شدند.

به گفته آقای اشکپور، نیروهای اورژانس سه منطقه لمراسک، خورشیدکلا و گلوگاه برای کمک به حادثه‌دیدگان به منطقه اعزام شدند و در نهایت مصدومان برای مداوا به بیمارستان‌های بهشهر و گلوگاه انتقال یافتند.

در همین حال خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گزارشی از این رخداد منتشر کرده که عنوان می‌کند حال عمومی همه مسافران این قطار مساعد است.

این گزارش با اظهارات یوسف گران پاشا، مدیرکل راه‌آهن شمال ایران، همراه است که می‌گوید آن دسته از مسافرانی که به بیمارستان انتقال یافتند به صورت سرپایی معالجه و در نهایت مرخص شدند.

به گفته این مسئول راه‌آهن ایران، تنها راننده کامیون به دلیل جراحاتی که داشت در بیمارستان امام شهر ساری بستری شد.

آقای گران پاشا مقصر این حادثه را راننده کامیون دانسته و گفته است که او کامیون را «در مسیر غیرمجاز و با سرعت بالا» می‌راند و در عین حال مشغول «صحبت کردن با تلفن همراه خود» بود که به قطار توجهی نکرد و تصادف رخ داد.

مسیر راه‌آهن شمال ایران پیش از این نیز شاهد صحنه‌های مشابه این تصادف بوده به‌طوری که ایرنا می‌نویسد تنها در سال جاری چهار مورد تصادف خودرو با قطار در این مسیر رخ داده است.

این گزارش می‌گوید که سال گذشته نیز چهار نفر بر اثر تصادف در این مسیر جان خود را از دست دادند.

XS
SM
MD
LG